رایگان برای زیر 8 اینچی‌ها
انتشار پیش‌نمایش نسخه بتا آفیس 2016 برای دانلود عموم
آفیس 2016 با مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌های برجسته در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. آفیس 2016 برای تلفن‌های‌همراه و تبلت‌هایی با اندازه کمتر از 8 اینچ رایگان است.

1606683296_1_0.gif

اگر به کنفرانس پیش‌نمایش آفیس 2016 دعوت نشده‌اید جای نگرانی نیست. اکنون به‌عنوان بخشی از برنامه خصوصی وارد شوید. این برنامه به نام " Microsoft Office Consumer Technical Preview" است. اما برای Sign up شدن لازم است تا اشتراک آفیس 365  را داشته باشید. البته برای دستیابی به آفیس 2016 پیمان‌نامه عدم افشا  NDA(سرنام Non-disclosure agreement) باید مورد تأئید قرار گیرد. بر مبنای برنامه‌ریزی مایکروسافت هر کاربری با پذیرش این موافقت‌نامه توانایی دانلود و تست نرم‌افزار تا قبل از انتشار رسمی آن‌را خواهد داشت. آفیس یکی از اصلی‌ترین اجزاء مورد استفاده در تجارت است که برای ساخت اسناد ورد، صفحات گسترده اکسل، و ارائه‌های پاورپوینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسخه نهایی قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی منتشر شود. آفیس 2016 روی دستگاه‌های کوچک همچون تلفن‌های‌همراه و تبلت‌های کوچک‌تر از 8 اینچ به صورت رایگان قابل استفاده است.

چه چیزی جدید است؟
این احتمال وجود دارد که توصیف همه قابلیت‌های آفیس 2016 برای مایکروسافت کمی زمان‌بر باشد. در حال حاضر دو ویژگی جدید و قابل توجه در آفیس 2016 وجود دارد، اولین ابزار Tell Me برای کمک  به کاربران برای آشنایی با آفیس است. با استفاده از این قابلیت کاربران دیگر نیازی به جستجو در میان صفحات مختلف یا جستجو در روبان آفیس را نخواهند داشت. قابلیت دیگر چرخش خودکار تصویر است. Tell Me در گذشته روی Office online و iPad نیز وجود داشت و اکنون در آفیس 2016  برای ویندوز آماده شده است. همچنین ویژگی چرخش خودکار تصویر به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر در موقعیت درستی در اسناد آفیس قرار گیرند. همچنین یک تم جدید به نام Black نیز برای کاربران آفیس در نظر گرفته شده است.( در کنار حالت جاری خاکستری روشن، خاکستری تیره و سفید).علاوه بر این، InfoPath از مجموعه آفیس حذف شده است. InfoPath 2013 آخرین ارائه عرضه شده برای کلاینت‌ها بود. با این‌حال، پشتیبانی از InfoPath Forms Services در سال 2016 نیز ادامه خواهد داشت. 

ورد برای ویندوز 10: دقیقا چیزی که در انتظار آن بودید اکنون در دسترس قرار دارد. بررسی و مارک زدن اسناد، امکان همکاری بلادرنگ، از قابلیت‌های جدید آفیس در حالت Read هستند.

OneNote: از قبل نیز در دسترس بود، نسخه جدید که ویژه تلفن‌های‌همراه آماده شده است، مجهز به روبان رابط‌کاربری و به‌اشتراک‌گذاری دفترچه‌ یادداشت‌هاست.

پاورپوینت برای ویندوز 10: نسخه جدید پاورپوینت به شما اجازه ساخت و ویرایش ارائه‌ها، به‌کارگیری Presenter View برای آماده کردن ارائه‌ها و به‌کارگیری Ink Tools برای حاشیه‌نویسی فوری روی اسلایدها را فراهم می‌کند.

اکسل برای ویندوز 10: برای اولین بار امکان به‌کارگیری کنترل‌های لمسی را فراهم کرد. با استفاده از این قابلیت توانایی انتخاب محدوده‌ای از سلول‌ها، فرمت‌بندی چارت‌ها و مدیریت workbookها را دارید.

آتلوک برای ویندوز 10 : به دو برنامه Outlook Mail و Outlook Calendar برای ویندوز 10 تبدیل شده است.

مایکروسافت می‌گوید: «تمامی برنامه‌های این مجموعه در زمان انتشار نهایی همگام و هماهنگ با ویندوز 10 بوده و در کنار این ویندوز عرضه خواهند شد.»

چگونه دانلود کنیم؟
اگر به پیش‌نمایش آفیس 2016 علاقمند شده‌اید، از اینجا ثبت‌نام کنید. در مدت زمان فرآیند Sign up آدرس ایمیلی از شما سوال می‌شود که دعوت‌نامه پیوستن به برنامه در آن قرار دارد. البته در وارد کردن آدرس ایمیل محدود به سرویس‌دهنده خاصی نمی‌باشید و از هر آدرس ایمیلی می‌توانید استفاده کنید. البته سایت نیووین اشاره می‌کند که ما مطمئن نیستیم فرآیند شناسایی و تصدیق‌هویت کاربران قبل از دسترسی یک باگ است یا یک فرآیند تصدیق هویت ایمیل ، که کاربران مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟