پنجاه درصد سازمان‌ها تا ژانویه 2017 ویندوز 10 را نصب خواهند کرد
نصب ویندوز 10 شتاب می‌گیرد
گارتنر پیش‌بینی کرده است، ویندوز 10 این پتانسیل را خواهد داشت تا در تاریخ سیستم‌عامل‌های مایکروسافت، رکورد بیش‌ترین تعداد نصب را از آن خود کند. ویندوز 10 راه موفقیت‌آمیزی که ویندوز ایکس‌پی و ویندوز 7 پشت سر نهاده‌ را تکرار خواهد کرد. گارتنر پیش‌بینی کرده است، پنجاه درصد سازمان‌ها تا ژانویه 2017 فرآیند استقرار و نصب ویندوز 10 را در سازمان خود آغاز خواهند کرد.

1606683296_1_0.gif

استیو کلینهاس، معاون بخش پژوهشی گارتنر، در این‌باره گفته است: «در بازار مصرف‌کنندگان، یک به‌روزرسانی رایگان همراه با پشتیبانی از دستگاه‌های مرسوم یا به‌روزرسانی لحظه‌ای در هر زمانی که کاربر اراده کند، این ضمانت را به وجود خواهد آورد که ده‌ها میلیون کاربر خانواده سیستم‌عامل ویندوز، با پایان یافتن سال 2015  میلادی به ویندوز 10 مهاجرت کرده باشند. برای سازمان‌ها، انتظار داریم فرآیند نصب ویندوز 10 به‌طرز محسوسی، سریع‌تر از ویندوز 7 در شش سال گذشته باشد». عوامل متعددی زمینه‌ساز این رشد پر شتاب خواهند شد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

*آگاهی یافتن از تاریخی که مایکروسافت دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نخواهد کرد. مایکروسافت اعلام کرده است پشتیبانی از ویندوز 7 در ژانویه 2020 میلادی به پایان خواهد رسید.
*سازگاری بالای ویندوز 10 با دستگاه‌ها و برنامه‌هایی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنند.
*تقاضای بسیار بالا برای تبلت‌ها و دستگاه‌های دو در یک ( لپ‌تاپ/تبلت)

این برآوردها نشان می‌دهند، بیش‌تر سازمان‌ها در نظر دارند از نیمه اول سال 2016 میلادی، روند مهاجرت به ویندوز 10 را آغاز و در نیمه دوم سال، فرآیند به کارگیری گسترده از آن‌را آغاز کنند. گارتنر هم‌چنین پیش‌بینی کرده است، حداقل نیمی از این شرکت‌ها از اوایل سال 2017 میلادی، فرآیند به کارگیری ویندوز 10 را آغاز خواهند کرد و تا سال 2019 فرآیند مهاجرت به ویندوز 10 را کامل کرده باشند. گارتنر در کنار پیش‌بینی ویندوز 10، نیم‌نگاهی به وضعیت تجهیزاتی داشته است که به‌طور غیرمستقیم متأثر از ویندوز 10 خواهند بود.

تا سال 2019 میزان استفاده سازمان‌ها از برنامه‌های راه دور، نسبت به مشابه سال 2015 دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.  ناتان هیل مدیر پژوهش‌های گارتنر گفته است: «سازمان‌ها ظرف سه سال آینده تعدادی از برنامه‌های کاربردی خود را به صورت متمرکز، به سمت رایانش‌های مستقل از سکو خواهند برد؛ آن‌چنان که برنامه‌های خاص منظوره پلتفرم ویندوز در یک شیب تند قرار خواهند گرفت و به بخش اقلیت بازار، گرایش پیدا خواهند کرد؛ به‌طوری که نزدیک به 20 تا 30 درصد بازار در اختیار آن‌ها قرار خواهد داشت. سازمان‌ها به‌طور فزآینده‌ای سعی خواهند کرد تا از دستگاه‌هایی استفاده کنند که در انتخاب آن‌ها آزادی عمل وجود داشته باشد»؛ از طرف دیگر مایکروسافت نیز سعی خواهد کرد ویندوز 10 را به سمت سرویس هدایت کند؛ به‌طوری که مسیر حرکتی این سیستم‌عامل در نهایت به سمت الگوی نرم‌افزار در قالب سرویس خواهد رفت. (به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان از یک سال قبل، پیش‌بینی کرده‌اند که مایکروسافت در نهایت سیستم‌عامل ویندوز را منبع باز خواهد کرد)؛ اما معماری تحویل متمرکز نرم‌افزارها ممکن است روی برنامه‌های کاربردی قدیمی، که میراثی از گذشته هستند، تأثیری نداشته باشند و این برنامه‌ها هم‌چون گذشته به مسیر خود ادامه دهند. به ویژه آن‌که سرویس‌دهی به محاسبات کاربرمحور و شرکت‌های سازنده نرم‌افزار، بر حسب تقاضا ادامه خواهد یافت؛ زیرا جایگزینی برای این مدل از برنامه‌ها وجود نخواهد داشت. (هر چند در آینده نزدیک فرآیند طراحی نرم‌افزارهای سنتی برای شرکت‌های بزرگ در مقایسه با مدل رایانشی پرهزینه‌ خواهد بود).
تا سال 2018 صفحات لمسی روی یک سوم نوت‌بوک‌ها قرار خواهد گرفت.مایکروسافت با عرضه ویندوز 8 سعی کرد، سیستم‌عاملی ویژه صفحات لمسی پدید آورد؛ اما این استراتژی چندان موفقیت‌آمیز نبود؛ به‌طوری که حتی بسیاری از کاربران دسکتاپ به ویندوز 8 پشت کردند؛ اما با ورود ویندوز 10 اوضاع کمی فرق کرده است. 
مایکروسافت در ارتباط با طراحی رابط کاربری ویندوز 10 سعی کرده است هر دو گروه را راضی نگه‌ دارد؛ در حالی که ویندوز 10 به لحاظ هم‌گرایی با صفحات لمسی در جایگاه خوبی قرار دارد، در طرف دیگر روند افزایشی قیمت صفحات لمسی از یک دهه گذشته رو به افول گذاشته و این کاهش قیمت باعث شده است صفحات لمسی به یکی از اجزاء ثابت و تقریبا پیش‌فرض لپ‌تاپ‌ها تبدیل شوند؛ همین امر باعث خواهد شد، در نیمه دوم سال 2016 میلادی شاهد حضور پر رنگ‌تر ویندوز 10 روی این مدل نوت‌بوک‌ها باشیم

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟