برای کاربران ناراضی آندروید، iOS و ویندوز فون
به‌زودی اولین اسمارت‌فون اوبونتویی عرضه می‌شود
بعد از یک سال وعده و عدم تحقق آن، سرانجام Aquaris E4.5 اولین تلفن اوبونتویی در جهان خواهد بود که به همت یک شرکت اسپانیایی به نام BQ تولید شده و قرار است در تاریخ نهم فوریه برای فروش عرضه شود. این تولید كننده کمتر شناخته شده تبلت و کتابخوان الکترونیک یکی از گوشی‌های آندرويد خود را به گونه‌ای آماده‌سازی کرده تا سیستم‌عامل اوبونتو را اجرا کند.

1606683296_1_0.gif

بعد از یک سال وعده و عدم تحقق آن، سرانجام Aquaris E4.5 اولین تلفن اوبونتویی در جهان خواهد بود که به همت یک شرکت اسپانیایی به نام BQ تولید شده و قرار است در تاریخ نهم فوریه برای فروش عرضه شود. این تولید كننده کمتر شناخته شده تبلت و کتابخوان الکترونیک یکی از گوشی‌های آندرويد خود را به گونه‌ای آماده سازی کرده تا سیستم‌عامل اوبونتو را اجرا کند.

این تلفن یک صفحه‌نمایش 4.5 اینچی QHD با تفکیک‌پذیری 540 در 960 پیکسل و یک پردازنده MediaTek چهار هسته‌ای Cortex A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتزی و یک گیگابایت حافظه رم دارد، فضای ذخيره‌سازی داخلی آن نیز به هشت گیگابایت محدود شده است. برای جلوگیری از این محدودیت Aquaris یک اسلات کارت حافظه microSD هم دارد. همچنین این تلفن به یک دوربين 5 مگاپیکسل در جلو و 8 مگاپیکسل در پشت مجهز است.

به نظر می‎رسد تلفن اوبونتو بنا است روش تعامل ما را با تلفن‌های هوشمند و برنامه‌هایی که روی آن نصب می‎کنیم، تغییر دهد. به غیر از چیدمان ستونی برنامه‌ها که شبیه آندرويد و iOS است، این اسمارت‌فون یک ایده بنیادین به نام Scopes (قلمرو) را ارئه کرده است که به قول کریستین پارینو، نایب رئیس بخش موبایل کانونیکال (توسعه‌دهنده سیستم‌عامل اوبونتو)، "بازی را تغییر خواهد داد". اوبونتو قرار است محتوا و خدمات را از طریق Scopeها با هم یکپارچه کند که انواع برنامه‌ها و خدمات را درون یک رابط ساده و کاربردی و به صورت طبقه‌بندی شده در صفحه اصلی (home) گرد هم خواهد آورد تا کاربران نیاز نداشته باشند بین صفحات آیکون‌ها حرکت کنند.
سیستم‌عامل اوبونتو موبایل از چندین صفحه home طبقه بندی شده از جمله موزیک، ویدیو، اخبار و غیره تشکیل شده که تجربه جدیدی در استفاده از تلفن هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‎دهد. برای مثال قلمرو NearBy خدمات محلی پیرامون مکان شما و کاری را که مشغول انجام آن هستید، جمع‌آوری کرده و به شما رستوران‌های نزدیک را پیشنهاد می‎کند و وضعیت آب و هوای محل شما را اعلام می‎کند. این به این معنا است که شما دیگر لازم نیست برنامه‌ها و صفحات وب جداگانه را برای دسترسی به این اطلاعات باز کنید. 

این تلفن منحصراً در نهم فوریه در سراسر اروپا به قيمت 169.9 یورو فروخته خواهد شد. کریستین پارینو می‌گوید هدف این شرکت رقابت با محصولات شناخته شده و مطرح موجود در بازار نیست بله قصد ما جلب رضایت مصرف كنندگانی است که از محصولات آندرويد و iOS خسته شده‌اند. زمان نشان خواهد داد كه آیا این مسیر نتیجه مطلوبی را در پی خواهد داشت و آیا این سیستم‌عامل می‎تواند توجه کاربران ناراضی آندرويد و iOS را جلب کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟