Hackaball؛ توپ دو لایه عصر جدید
CES 2016: توپ اسباب‌بازی که اصول پایه برنامه‌نویسی را به کودکان آموزش می‌دهد + تصویر
Hackaball نام یک اسباب‌بازی قابل برنامه‌ریزی برای کودکان است که بعد از معرفی آن در سایت کیک استارتر در سال گذشته، حالا دیگر تقريبا آماده عرضه به بازار است. هر چند قبلا پیش فروش اولیه آن به اتمام رسیده است، اما شما به زودی می‎توانید مجددا آن را به قیمت 85 دلار سفارش دهید. طبق گفته شرکت سازنده، Hackaball قرار است در ماه مارس وارد بازار شود.

1606683296_1_0.gif

Hackaball در ظاهر شبیه به یک توپ اسباب بازی معمولی است اما در داخل آن یک سنسور حرکتی شش محوره و چراغ‎های LED چند رنگه کار گذاشته شده است. با استفاده از این سنسور کودکان می‎توانند آن را برنامه نویسی کرده تا همه جور کاری انجام دهد. وقتی شما آن را پرتاب می‎کنید و یا زمانی که آن را تکان می‎دهید می‎تواند تغییر رنگ دهد. ایده پشت ساخت این اسباب بازی این است که کودکان بتوانند همه نوع بازی را خلق کرده و اصول پایه برنامه نویسی را یاد بگیرند.

نمونه اولیه عرضه شده در نمايشگاه با پوسته سیلیکونی جهنده که تجهيزات الکترونیکی درون آن را محافظت می‎کند، بسیار خوش ساخت به نظر می‎رسد. یک روکش سیلیکونی اضافه دیگر نیز روی این توپ را پوشانده تا بتوان آن را راحت‎تر در دست گرفت. مدیر عامل Hackaball سباستین پوتر می‎گوید هدف دیگر قرار دادن این روکش این است که کودکان تشویق شوند تا این دستگاه را باز کرده و با جزئیات آن آشنا شوند.

شما می‎توانید Hackaball را با استفاده از اپلیکیشنی که این شرکت برای آی‎فون و آی‎پد طراحی کرده برنامه ریزی کنید. اما موضوع جالب توجه در مورد این اپلیکیشن این است که به گونه‎ای طراحی شده تا کودکان را به دستکاری این اسباب بازی علاقمند کند. فرامین کاملا واضح و قابل فهم جاگذاری شده‎اند، و اپلیکیشن کودکان را راهنمايی می‎کند تا کارهایی مثل تغییر رنگ نور یا صدای حاصل از رفتارهای مختلف را خودشان برنامه ریزی کنند. حتی پشتیبانی از عبارات شرطی ابتدایی برنامه نویسی نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟