سیسکو و اریکسون شروع به همکاری کردند
همکاری دو غول بزرگ جهان ارتباطات برای ساختن جهانی بهتر
از سال گذشته صحبت‌ها بر سر موضوع همکاری دو شرکت سیسکو و اریکسون برای ساخت و توسعه نسل جدید دستگاه‌ها و تجهیزات مخابراتی شروع شد. همکاری این دو شرکت تا آخر امسال شروع می‌شود.

1606683296_1_0.gif

شرکت سوئدی اریکسون بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی رادیویی و شرکت آمریکایی سیسکو بزرگترین سازنده دستگاه‌های اینترنتی همچون روتر و سوئیچ، برای ساخت و توسعه تجهیزات مخابراتی برای سرویس‌دهندگان تلفن همراه و سایر مشتریان، شروع به همکاری کردند. در همین راستا شرکت اریکسون فروش محصولات سیسکو را آغاز می‌کند که می‌تواند درآمدی در حدود یک میلیارد دلار را تا سال ۲۰۱۸ برای این شرکت به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: ترافیک IP در سال 2017: 1.4 زتابایت

با افزایش روز افزون تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، سرویس‌های ابری و خدمات متنوع دیگر، نیاز است که خدمات ارسال و دریافت اطلاعات از سمت اپراتورها بیشتر و بهتر انجام شود، لذا این انتظار می‌رود این همکاری همچین نیازی را برطرف کند. سود این توافق برای اریکسون اضافه شدن قابلیتهای مسیریابی IP به محصولاتش است. وستبرگ می گوید: ” ما میخواهیم یک سیستم مدیریت شبکه داشته باشیم که همه چیز را با هم ادغام کرده باشد.” برای سیسکو گسترش مقدار فروش و تیم پشتیبانی بین المللی اریکسون از جمله دستاوردهای این توافق می باشد.

این اقدام سیسکو و اریکسون پاسخی به توسعه نوکیا در این بخش می‌باشد. نوکیا در حال خرید شرکت آلکاتل-لوسنت فرانسه به مبلغی معادل 17.6 میلیارد دلار است. پس از نهایی شدن شروع همکاری سیسکو و اریکسون سهام شرکت اریکسون 1.9 درصد افزایش داشت و به مبلغ 86.9 کرون در هر سهم رسید و ارزش کلی این شرکت به مبلغی معادل 33 میلیارد دلار رسید. اما از طرف دیگر سهام شرکت سیسکو با کاهشی یک درصدی مواجه شد و به مبلغی معادل 28.18 دلار در هر سهم رسید.

توافق همکاری سیسکو و اریکسون بر سر ساخت و توسعه تجهیزات مخابراتی و تکنولوژی‌های نوین همچون محاسبات ابری و اینترنت اشیا است. با توافق خرید شرکت فرانسوی آلکاتل-لوسنت توسط شرکت نوکیا بازار تجهیزات شبکه و مخابراتی دچار تغییراتی اساسی خواهد شد. اما شرکت‌های اریکسون و سیسکو به یک همکاری ساده اکتفا کرده‌اند. از دیدگاه مدیرعامل شرکت اریکسون، هانس وستبرگ، همکاری بسیار بهتر از ادغام دو شرکت است. این عمل هم بهینه‌تر و هم سریع‌تر است. بنا‌به گفته‌ وستبرگ به سایت بلومبرگ با انجام این عمل، شرکت اریکسون می‌تواند بر روی ساخت دستگاه‌های رادیویی خود تمرکز کند، در حالی که شرکت سیسکو قابلیت‌های اینترنتی را به این دستگاه‌ها اضافه می‌کند و این یک قرارداد برد برد برای هر دو شرکت است. از دیدگاه چاک رابینز، مدیرعامل سیسکو توانایی شرکت اریکسون در تولید تجهیزات مخابراتی و خدمات‌رسانی به اپزاتورهای تلفن همراه و ادغام آن با توانایی شرکت سیسکو در تولید تجهیزات اینترنتی، دیتاسنترها و اینترنت اشیا می‌تواند خدمات رسانی این دو شرکت را در بیش از 180 کشور بیشتر و بهتر کند.

مطلب پیشنهادی: 5 چالش‌ تازه شبکه‌های کامپیوتری سـازمان‌های بزرگ

بنابه گفته یکی از تحلیگران شرکت کپلر شوورو (Kepler Cheuvreux) شرکت اریکسون با این قرارداد می‌تواند بر روی توسعه‌ی تجهیزات IP خود صرفه‌جویی مناسبی کند. اما همچنان قراردادهای همکاری در طول تاریخ موفق نبوده‌اند و شرکت اریکسون با خرید ژونیپر سیسکو سود بیشتری می‌نمود. البته هنوز ابهاماتی همچون نحوه مدیریت توسط این دو شرکت در این قراداد مشاهده می‌شود که تا روزهای آینده احتمال مشخص شدن آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟