اولین به‌روزرسانی ویندوز 10 منتشر شد
اولین به‌روزرسانی ویندوز 10 از راه رسید. مایکروسافت پنج‌شنبه به‌روزرسانی نوامبر را با اسم رمز Threshold 2 منتشر ساخت. این به‌روزرسانی اکنون برای کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها در اختیار کاربران قرار دارد. مایکروسافت در راستای سیاست‌های جدید خود به کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 اجازه داده بود به‌طور مستقیم به ویندوز 10 مهاجرت کنند. به‌روزرسانی نوامبر به دو روش در اختیار کاربران قرار دارد. در روش اول کاربران با مراجعه به MSDN channel می‌توانند یک ایمیج standalone از این به‌روزرسانی دانلود کنند. در روش دوم کاربرانی که عضو Windows Insider این به‌روزرسانی را به‌طور خودکار دریافت خواهند کرد.

1606683296_1_0.gif

به‌روزرسانی نوامبر، اولین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 به شمار رفته که بر سه فاکتور پایداری، کارایی و بهبود کارکردهای سیستم‌عامل دستکاپ تأکید دارد. مایکروسافت ضمن آن‌که توجه ویژه‌ای به کاربران نسخه دسکتاپی داشته است، دو سرویس رایگان Windows Update for Business و Windows Store for Business را ویژه کسب و کارها عرضه کرده است، به‌طوری که سازمان‌ها به راحتی توانایی سازمان‌دهی فرآیندهای پیچیده و ارائه خدمات قابل اعتماد را داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: ساخت برنامه‌های ویندوز 10 بدون یک خط کدنویسی

عرضه این به‌روزرسانی یک دستاورد مهم را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. این به‌روزرسانی نشان داد مایکروسافت به درجه‌ای از بلوغ در پلتفرم خود رسیده است که به کاربران عادی و کاربران تجاری اطمینان دهد با خیال آسوده می‌توانند ویندوز 10  را در سازمان‌های خود مستقر کنند. اما سؤال اصلی این است که مایکروسافت در به‌روزرسانی نوامبر چه ویژگی‌های جدیدی را افزوده است؟

کارایی

اولین تغییر بزرگ در ارتباط با عملکرد ویندوز 10 است، به‌طوری که سرعت راه‌اندازی ویندوز 10 بعد از نصب این به‌روزرسانی بیش از 30 درصد سریع‌تر از ویندوز 7 خواهد بود. در به‌روزرسانی جدید، مایکروسافت اچ از یکپارچگی بهتری با دستیار شخصی کورتانا بهره می‌برد.

کورتانا

از این پس کورتانا از طیف گسترده‌ای از قلم‌ها پشتیبانی کرده و به راحتی توانایی نوشتن یادداشت‌ها در دفترچه یادداشت کورتانا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به‌طوری که توانایی شناسایی شماره تلفن‌ها، آدرس‌های ایمیل و حتی آدرس‌های فیزیکی مخاطبان را خیلی قدرتمندتر و ساده‌تر از گذشته خواهد داشت. قابلیت ارتقا یافته دیگر در ارتباط با رزرو بیلط‌ها قرار دارد. کورتانا به راحتی توانایی دنبال کردن رویدادهای مرتبط با فیلم‌ها، همچون زمان و مکان نمایش فیلم‌ها را داشته و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دامنه ارائه خدمات کورتانا اکنون به کشورهای ژاپن، استرالیا و هند رسیده است، به‌طوری که توانایی ارائه اطلاعات سفارشی درباره هر یک از بازارهای این کشورها را دارد.

مایکروسافت اچ

بهبود کارایی و افزایش امنیت، همراه با پشتیبانی از قابلیت پیش نمایشی از زبانه‌های باز به مایکروسافت اچ افزوده شده است. از این پس هر زمان اشاره‌گر ماوس را روی زبانه باز یک صفحه قرار دهید، پیش‌نمایشی از محتوای زبانه را مشاهده خواهید کرد. از این پس فرآیند همسان‌سازی عناصر درون فهرست‌های favorite و Reading در دستگاه‌های مختلف به سادگی انجام می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های ارتقا یافته در این به‌روزرسانی می‌توان به انعطاف‌پذیری بیشتر سازمان‌ها در ارتباط با فروشگاه ویندوز، کنترل دقیق‌تر سازمان‌ها برای دریافت به‌روزرسانی‌ها، بهینه‌سازی امنیت سازمانی همراه با مؤلفه‌های بیت‌دیفندر(به‌طور روزانه نزدیک به 300 میلیون دستگاه از سرویس ضد بدافزار رایگان مایکروسافت استفاده می‌کنند.)، ویندوز هلو، Device Guard و Credential Guard و ارائه قابلیت محافظت از داده‌های سازمانی اشاره کرد.

در مجموع می‌توان گفت ویندوز 10 توانسته است تا حدود بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه امنیت، تجربه خوشایندی را در اختیار کاربران و سازمان‌ها قرار داده است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟