برای سرعت بخشیدن به iOS
آشتی سیسکو و اپل پس از دعوای هشت سال پیش روی آی‌فون
اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کرده باشید؛ حتما از دعوای سیسکو و اپل بر سر نام تجاری iPhone مطلع هستید. حالا معلوم نیست آفتاب از کدام طرف در آمده که این دو دشمن دیرینه برای همکاری روی iOS دست دوستی به سوی هم دراز کرده‌اند. بگذارید یک لحظه به سال 2007 سفر کنیم، زمانی که سیسکو از اپل بخاطر تخطی از نام تجاری iPhone شکایت کرد. شاید خاطرتان باشد که سیسکو این نام تجاری را در سال 2000 به تملک خود در‌آورده بود، زمانی که شرکتی را خرید که روی راه‌های دسترسی به اینترنت با دستگاه‌های ورای کامپیوترهای سنتی کار می‌کرد. سوی دیگر اپل بود که به خاطر دزدی و استفاده از همان نام روی تلفن سلولی جدیدش با سیسکو عمیقا در حال مذاکره بود.

1606683296_1_0.gif

دوباره برگردیم به زمان حال. اکنون آی‌فون مشخصا یک محصول اپل است و بی چون و چرا محبوب‌ترین و مشهورترین مدل تلفن هوشمند دنیا محسوب می‌شود. سیسکو هم متوجه این موضوع شده و در حال مشارکت با اپل برای ساخت یک "خط ویژه"  روی شبکه خود برای مدیران و کارکنانی است که تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های iOS خود را به دفتر کار می‌آورند. این حرکت بخشی از تلاش‌های اپل برای پیشرفت به عنوان یک بنگاه تجاری است که شامل شراکت با IBM، یکی دیگر از دشمنان پیشین که حالا به یک متحد تجاری بدل شده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: چگونه سونی از آی‌فون درآمد کسب می‌کند؟

در این اطلاعیه آمده که "شبکه‌های سیسکو و دستگاه‌های iOS ای برای همکاری مستحکم‌تر و کارآمدتر با هدف ارائه عملکردی بهتر از همیشه به کاربران، به‌سازی خواهند شد." اما در مورد یک "خط ویژه"، باورش سخت است که سیسکو واقعا سیستمی بسازد که در آن دستگاه‌های iOS بهتر از ماشین‌های دیگر با سیستم‌عامل ویندوز یا آندروید روی شبکه شرکت کار کنند.

مطلب پیشنهادی: بوی بازار می‌دهی! عطرت را عوض نمی‌کنی؟

این تغییرات به یکپارچه‌سازی آسان‌تر و عملکرد قوی‌تر دستگاه‌های iOS روی سرویس‌هایی مثل Cisco Spark، Telepresence و WebEx بالغ خواهد شد، دقیقا همان چیزی که این دو شرکت از زمان عرضه آی‌فون توسط اپل، بر سر آن در حال مذاکره بودند. این تحولات مجددا به ما یادآور می‌شود که اپلٍ تحت فرمان تیم کوک با اپلٍ تحت فرمان استیو جابز کلا دو موجود متفاوت هستند. یکی به دنبال سوددهی اما با شراکت‌های کسل کننده و آشتی دادن‌های دعواهای قدیمی، و دیگری جنگ و نزاع.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟