رقابت بر سر تولید محتوا
اپل می‌خواهد فیلم و سریال بسازد!
در دنیای امروزی، جنگ اصلی رسانه‫ها و شبکه‫ها تولید محتوایی است که بتواند مخاطب جذب کند. دیگر مانند گذشته صرف وجود داشتن کافی نیست، این نوع محتواست که اعتبار می‫آورد. بعد از تجربه موفق آمازون و نت‌فلیکس، اکنون شنیده‫ها حاکی از آن است که اپل هم می‫خواهد وارد این عرصه شود و به تولید برنامه‫های تلویزیونی و فیلم بپردازد. تصور کنید بزرگ‌ترین شرکت فناوری بخواهد شوی تلویزیونی یا فیلم سینمایی بسازد و شما مخاطب آن باشید؛ چه حسی دارید؟

1606683296_1_0.gif

به گزارش ورایتی، اپل در حال صحبت است تا احتمالا به ‫زودی شروع به ساخت برنامه کند. در این گزارش آمده که اپل در حال استخدام نیرو برای تشکیل شاخه ساخت و تولید برنامه در طی چند ماه آینده است و قرار است که از سال آینده کار خود را شروع کند و با سرویس‌های رقیب مانند نت‌فلیکس و آمازون که شبکه پخش برای مخاطبان خود دارند، به رقابت بپردازد. هنوز معلوم نیست که این شاخه جدید قرار است سریال بسازد، فیلم تهیه کند یا هر دو. ولی به گفته منبع داخل شرکت اپل، آنها حتی مذاکره با برخی تهیه کنندگان هالیوودی را شروع کرده‫اند.
ورایتی می‫گوید که برنامه اپل فعلا در مراحل اولیه قرار دارد ولی چندین ماه است که علاقه آنها برای تهیه برنامه‫های تلویزیونی و فیلم افزایش پیدا کرده است. حتی شایع شده بود که اپل در ماه جولای (اواخر تیر و اوایل مرداد) به مجریان معروف و باسابقه برنامه تخت گاز یعنی جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هاموند پیشنهاد داده بودند، هرچند که آمازون موفق‌تر عمل کرد و هر سه را به خدمت گرفت. شکی نیست که اپل بودجه لازم برای این کار را دارد، ولی شاید احساس می‫کرد که هنوز آمادگی لازم برای شروع را ندارد، حتی گفته شده افتتاح سرویس تلویزیون اینترنتی را هم فعلا به سال 2016 موکول کرده. تلویزیون جدید اپل قرار است که این ماه معرفی شود.

 

هنوز خیلی زود است که در مورد تصمیم اپل برای مدل ارائه این سیستم نظر داد. آیا آنها از روش پرداخت اشتراک ماهیانه نت‌فلیکس کپی‌برداری می‌کنند یا مثل کاری که برای چند فیلم مستقل انجام دادند آن‌ها را روی سرویس آی‌تونز قرار می‌دهند. هرچند که سرویس جدید موسیقی اپل که به تازگی افتتاح شد نشان داد اپل از این که ساختار نوع پرداخت هزینه دیگر سرویس‌های رقیب را کپی کند، واهمه‫ای ندارد. سرویس موسیقی اپل می‫تواند نوعی آزمایش برای جاه‌طلبی‌های آن‌ها در زمینه برنامه‫های تلویزیونی باشد، همانطور که محتوایی که در دنیای اطراف در قالب موزیک وجود دارد را با برنامه‫هایی نظیر ایستگاه رادیویی Apple’s Beats 1 ترکیب کرده.
به گوش می‫رسد که اپل در حال مذاکره با شبکه‫ها و شرکت‌های تولید کننده برای پخش در سرویس تلویزیون اینترنتی خود است واین خود گویای آن است که اپل از حالا ارتباطات لازم را برای تولید برنامه‫های خود آغاز کرده است. تولید برنامه می‫تواند برای هر شبکه و سرویسی مایه غرور و افتخار باشد. همان‌طور که نت فلیکس با تولید سریال‌هایی نظیر "نارنجی، رنگ سیاه جدید است" و "خانه پوشالی" اعتبار زیادی برای خود کسب کرده است. فعلا اخبار اپل در این زمینه در حد حدس و گمان است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟