دست به دست شدن مشعل
برای اولین بار: تعامل دو انسان واقعی در دنیای واقعیت مجازی
درست مثل یک کودک نوپا که در حال فراگیری در دست گرفتن اشیاء است، واقعیت مجازی نیز در حال تکامل سریع به سمت هر چه واقعی‎تر شدن است. به تازگی واقعیت مجازی با وارد کردن موفقیت‌آمیز دو بازیکن به یک محیط مجازی، اولین گام خود را در راه رسیدن به یک دنیای بزرگ‌تر پیموده است.

1606683296_1_0.gif

مشارکت بین دو شرکت Kenzan Media و Artanim Motion Capture سبب شد تا اولین موفقیت دستگاه اکولوس ریفت در تعامل بین فردی در دادن و گرفتن اشیاء محقق شود. آنها موفق شده‎اند این امکان را فراهم سازند تا دو نفر بتوانند در دنیای واقعیت مجازی بین حرکات خود هماهنگی برقرار کنند.

مطلب پیشنهادی: چگونه هدست واقعیت مجازی خود را درست کنیم؟

درون یک محیط شبیه‌سازی شده از برخی مسیرهای ماجرایویانه و مقبره‎های باستانی، دو بازیکن موفق شدند بدون درآوردن هدست‎هایشان یک مشعل را دست به دست کنند. به عبارت ديگر: در این آزمایش واقعیت مجازی با دنیای واقعی به طور یکپارچه‌ای هماهنگ شده بود.

این موفقیت را می‎توان به عنوان گام نخست برای حرکت به سوی بازی‎های واقعیت مجازی قلمداد کرد. اگرچه اين موفقیت در ظاهر کوچک به نظر می‎رسد، اما در آینده راه را برای رسیدن به خیلی از توانایی‎ها و امکانات هموار خواهد کرد.

اگر هنوز چندان تحت تاثیر قرار نگرفته‎اید، در نظر بگیرید که تمام این امکانات در یک محیط واقعیت مجازی امکان‌پذیر باشد: خود محیط، بازی مشعل در یک محیط روشن و فرد دیگری که در این بازی حضور دارد. تمام این سناریو بدون کوچکترین وقفه‎ای شبیه‌سازی می‎شود و همانند فیلم ماتریکس بشریت از نو خلق خواهد شد.

در آینده این فناوری چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت؟

چندین برنامه عملی از سرگرمی‎ تا آموزش خدمه امداد و نجات برای این فناوری پیش‌بینی شده است. می‎توان از این روش برای انجام تمرینات سخت نظامی‎ و آموزش آتش‌نشانان برای مواجه با خطرات محیطی بدون نگرانی از صدمه ديدن آنها استفاده کرد. اما این فناوری بیشتر از همه برای کسانی که به بازی‎های اکشن اول شخص علاقه دارند مفید خواهد بود. در این میان، نوجوان هم می‎توانند با جایگزین کردن ماسک‎های بازی پینت‌بال با هدست‎های اکولوس از صدمات ناشی از این بازی نیز در امان باشند. وقتی فعالیت شما در دنیای مجازی صورت گیرد امکان صدمه ديدن فیزیکی نیز تقریبا منتفی شده و نیاز به امدادگر هم کاهش می‎یابد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟