رقیبی تازه برای بازار آسیا و آفریقا
مدیرعامل سابق اپل دو تلفن آندرويدی معرفی کرد
جان اسکالی که از سال 1983 به مدت یک دهه سرپرستی شرکت اپل را بر عهده داشت، یک برند تلفن هوشمند جدید با نام Obi Worldphone راه‌اندازی کرده است که در حال ورود به بازارهای نوظهور جهانی است. این شركت به تازگی دو تلفن آندرويد سطح متوسط را معرفی كرده است که قرار است تا اواخر امسال وارد بازار شوند.

1606683296_1_0.gif

این دو تلفن توسط یک استودیوی مستقر در سانفرانسيسكو به نام Ammunition که توسط مدیر طراحی صنعتی سابق اپل، رابرت برونر تاسیس شده طراحی شده‎اند. اولین پرچمدار این شركت SF1 نام دارد که از قابلیت‎هایی همچون دو سیم کارت همزمان، پشتیبانی از فناوری 4G و یک نمایشگر با کیفیت 5 اینچی 1080p که بوسیله Gorilla Glass 4 محافظت می‎شود، برخوردار است.

این تلفن از یک پردازنده 64 بیتی Snapdragon 615 به همراه یک پردازنده گرافیکی Adreno 405 نیرو می‎گیرد. SF1 در دو مدل 32 گیگابایتی با 3 گیگابایت رم با قیمت 249 دلار و 16 گيگابايت فضای ذخيره سازی با 2 گیگابایت رم به قیمت 199 دلار عرضه خواهد شد. یک اسلات microSD این امکان را فراهم خواهد کرد تا فضای ذخيره سازی را به میزان 64 گیگابایت افزایش داد.

SF1 از یک دوربين پشتی 13 مگاپیکسلی برخوردار است که امکان عکس‎برداری را هم با فلاش و هم بدون آن (برای حفظ توازن عکاسی) فراهم می‎کند. کیفیت دوربين جلوی این تلفن نیز 5 مگاپیکسل است. یک باتری 3000 میلی آمپر ساعت با فناوری Quick Charge 1.0 نیز انرژی مورد نیاز این تلفن را فراهم می‎کند.

دومین تلفن معرفی شده توسط این شركت یک دستگاه سطح پایین تر 129 دلاری با نام SJ1.5 است که از یک صفحه نمایش 5 اینچ با کیفیت 720p و مجهز به محافظ Gorilla Glass 3 بهره مي‎برد. توان محاسباتی آن نيز توسط یک پردازنده چهار هسته‎ای 1.3 گیگاهرتزی MediaTek تامین می‎شود.

این تلفن 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد و ظرفیت رم آن یک گیگابایت است. پشتیبانی از کارت‎های microSD نیز این امکان را فراهم می‎سازد تا میزان فضای ذخيره سازی آن را تا 32 گيگابايت افزایش دهید. کیفیت دوربين پشتی این تلفن 8 مگاپیکسل است و دوربين جلوی آن امکان گرفتن عکس‎های سلفی با کیفیت 5 مگاپیکسل را برای شما فراهم می‎کند.

هر دو دستگاه از یک رابط کاربری سفارشی شده با نام Obi Lifespeed استفاده می‎کنند که تحت سیستمعامل Android 5.1 اجرا می‎شود.

در واقع برند Obi Worldphone نام یک شرکت تازه‌کار نیست. فعالیت این شركت از سال 2014 تحت عنوان Obi Mobiles آغاز شد و هدف آن فروش تلفن‎های چینی در بازارهایی مثل هند و امارت متحده عربی بود. عدم امکان تفکیک‌پذیری و کیفیت پایین محصولات سبب شد تا این نام تجاری اوایل امسال به کسبوکار خود در هند خاتمه دهد. این دو تلفن از ماه اکتبر در ویتنام، اندونزی، تایلند، امارت متحده عربی، عربستان، کنیا، نیجریه، تانزانیا، آفریقای جنوبی، پاکستان، ترکیه و هند عرضه خواهد شد. باید منتظر بود و دید که آیا طراحی Obi می‎تواند با وجود رقبایی همچون شیائومی‎، هونور و موتورولا جای پای خود را در بازار کشورهای آسیا و آفریقا محکم کند یا خیر.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟