کمتر از یک ماه به روز رونمایی باقی مانده است
انتشار آفیس 2016 ؛ آیا تغییرات بزرگی را شاهد خواهیم بود؟
مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مایکروسافت، نسخه نهایی آفیس 2016 در سپتامبر (شهریور ماه) عرضه خواهد شد. نسخه‌ای که در این تاریخ مصرف‌کنندگان ویندوزی آن‌را مورد استفاده قرار خواهند داد، در مقایسه با نسخه‌ای که دارندگان مک آن‌را در ماه جولای دریافت کردند، تغییرات بزرگی نخواهد داشت.

1606683296_1_0.gif

دارندگان سیستم‌های مک و مشترکان آفیس 365 زودتر به این نسخه رسیدند
مایکروسافت سرانجام بعد از گذشت چهار ماه از عرضه نسخه آزمایشی آفیس 2016 مک، در تاریخ 9 جولای آن‌را به‌طور رسمی منتشر ساخت. مایکروسافت بلافاصله بعد از عرضه این نسخه، آفیس 2016 را در اختیار مشترکان آفیس 365 نیز قرار داد. آفیس 2016 در حالی بعد از گذشت پنج سال در اختیار دارندگان مک قرار گرفت که نسخه جدید هماهنگ با تغییراتی بود که در دنیای مک و دنیای برنامه‌های مدرن بوجود آمده بود. رابط کاربری جدید (Ribbon) که ترکیبی از سبک ویندوز و مک است، هماهنگ با تم OS X بوده و از ویژگی‌هایی شبیه به سندباکس، حالت تمام صفحه و بهینه‌سازی صفحه‌نمایش هماهنگ با عنبیه چشم پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در حرکت دیگری ویژگی ادغام‌سازی فضای ذخیره‌سازی وان‌درایو را به آفیس 2016 ویژه مک افزود. افزوده شدن این ویژگی به کاربران این توانایی را می‌دهد تا به سرعت به اسنادی که به تازگی آن‌ها را مورد استفاده قرار داده‌اند، دسترسی داشته و توانایی ویرایش اسناد روی تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند خود را داشته باشند. ویژگی کار گروهی همزمان، در ارتباط با ویرایش اسناد و به‌کارگیری میان‌برهای یکسان با نسخه ویندوزی از دیگر ویژگی‌های نسخه مک آفیس است. در نتیجه دارندگان هر دو نسخه به‌ راحتی توانایی کار کردن با میان‌برهای آفیس 2016 را خواهند داشت. این بسته همراه با برنامه‌های ورد، پاورپوینت، اکسل، آتلوک و وان‌نوت در اختیار کاربران مک قرار گرفت.

مطلب پیشنهادی:
چرا دو نسخه متفاوت از آفیس برای ویندوز 10 ارائه می‌شود؟

سرانجام کاربران دسکتاپی، آفیس 2016 را تجربه خواهند کرد
بنابر گزارش WinFuture ( که پیشتر خبر مربوط به حافظه‌های فلش مجهز به ویندوز 10 را منتشر ساخته بود) آفیس 2016 ویژه دارندگان سیستم‌عامل‌های خانگی (Home) و حرفه‌ای (Professional) ویندوز در تاریخ 22 سپتامبر منتشر خواهد شد. نسخه جدید آفیس همراه با یک تم رنگی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که پیشتر آن‌را در برنامه‌های آندروید و iOS مشاهده کرده بودیم. این تم جدید شبیه به نسخه لمسی بهینه‌سازی شده ویندوز 10 است.

این گزینه رنگی جدید در کنار تم تاریک برای افرادی در نظر گرفته شده است که به سبک سنتی برنامه‌های آفیس علاقه چندانی ندارند. مایکروسافت در نسخه جدید جستجو در آتلوک 2016، ضمیمه‌ها، میزان حافظه مصرفی و ارسال ایمیل‌ها را مورد بازبینی قرار داده و عملکرد آن‌ها را بهبود  بخشیده است. همچنین، ویژگی اضافه کردن تصاویر در ورد 2016 و اکسل 2016 بهتر از گذشته شده است.

شاید بزرگ‌ترین تغییری که ورد جدید آن‌را تجربه کرده است در ارتباط با همکاری بلادرنگ در نسخه دسکتاپی آفیس 2016 خواهد بود. در گذشته این ویژگی تنها روی نسخه‌های وبی آفیس پشتیبانی می‌شد، اما اکنون این ویژگی به برنامه‌های دسکتاپی گسترش یافته و به‌طور قطع تغییرات بنیادی را در کسبوکارها بوجود خواهد آورد. اضافه کردن این ویژگی به نسخه دسکتاپی آفیس باعث می‌شود تا مایکروسافت برگ برنده‌ای را در مقایسه با رقبایی همچون گوگل در اختیار داشته باشند. گوگل در حال حاضر پشتیبانی از همکاری گروهی را تنها روی نسخه وبی محصول خود پشتیبانی می‌کند. در حالی‌که نزدیک به سه سال است گوگل QuickOffice را منتشر ساخته است، اما برنامه‌های عرضه شده در این بسته در مقایسه با آفیس ویژه iOS، آندروید و حتا نسخه‌های ویندوزی و مک آفیس کامل نیستند.

هر چند مایکروسافت به‌طور رسمی تاریخ 22 سپتامبر را، زمان عرضه نهایی آفیس اعلام نکرده است، اما منابع نزدیک به این شرکت به سایت ورج گفته‌اند، آفیس 2016 در حال حاضر در مرحله تست نهایی قرار داشته و نسخه نهایی آن در این تاریخ آماده عرضه خواهد بود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟