ظاهری زیبا، رابط کاربری بهتر و مدیریت بهتر گذرواژه‌ها در کروم 69
گوگل تولد 10 سالگی کروم را با انتشار یک نسخه کاملا جدید جشن گرفت
از اولین باری که کروم از طرف گوگل به‌بازار عرضه شد ده سال می‌گذرد یعنی این‌که گوگل کروم الان ده ساله شد. یکی از پشتیبانی‌های گوگل از این مرورگر محبوب انتشار نسخه‌های جدید هر چند ماه یک‌بار است، اما این بار برای جشن گرفتن تولد 10 سالگی گوگل کروم با یک نسخه خاص و ویژه روبرو هستیم.

1606683296_1_0.gif

آخرین نسخه منتشر شده کروم 69 است. ظاهری جدید به‌همراه چندین ویژگی جدید از جمله نکات بارز نسخه تازه کروم است. علاوه بر این، "مدیر گذرواژه" جدید و بهینه شده، یک Omnibox جدید و بهینه شده و روش‌های جدید برای شخصی‌سازی کردن گوگل کروم از دیگر ویژگی‌های مورد بحث است. بیایید نگاه دقیق‌تری به این نسخه داشته باشیم.

گوگل کروم 69 چه چیزهای جدیدی دارد؟

یکی از تغییرات اساسی نسخه جدید گوگل کروم ظاهر و قیافه آن است که در واقع از Material Design 2 این شرکت تبعیت کرده است. پس حسی که از آن به‌کاربر منتقل می‌شود کامل مدرن و امروزی با خطوط زیبا، گوشه‌های خمیده و البته پویانمایی‌های دقیق و حساب‌شده است. رابط کاربری جدید طی همین چند روز منتشر شده است.

مدیر گذرواژه جدید و بهینه شده از دیگر ویژگی‌های جدید کروم 69 است. از حالا به‌بعد، هر وقت حساب جدید در یک وبسایت یا سرویس آنلاین باز کنید، کروم برای شما گذرواژه تولید می‌کند. دفعه بعد که وارد آن شوید، گذرواژه مربوط به‌آن چه روی لپ‌تاپ و چه روی گوشی در دسترس شما است.

از طرف دیگر Omnibox گوگل کروم خیلی بهتر و کاربردی‌تر شده است. Omnibox نوار آدرس و جستجوی ترکیبی است. این ویژگی در کروم نسخه جدید می‌تواند پاسخ جستجوهای شما را مستقیما در نوار آدرس نشان دهد به‌طوری که حتی نیاز به باز کردن زبانه جدید نداشته باشید.

یکی از نکات جالب کروم 69 ساده‌تر شدن شخصی‌سازی کردن آن است. وقتی می‌خواهید بوکمارک کنید، می‌توانید میان‌برها را مستقیما در زبانه صفحه جدید بسازید و مدیریت کنید. حتی می‌توانید مشخص کنید که وقتی یک زبانه جدید باز می‌کنید پیش‌زمینه آن چه چیزی باشد. 

گوگل دائما در حال بهینه‌سازی کروم است

در طی این ده سالی که از عمر کروم می‌گذرد، گوگل تلاش زیادی کرده تا آن را از صفر به‌جایگاهی برساند که در حال حاضر محبوب‌ترین مرورگر دنیا به‌حساب می‌آید. و کروم 69 به‌جای این‌که به موفقیت‌های قبلی بسنده کند راه نسخه‌های پیشین را در پیش گرفته و شاهد اتفاقات مثبت و نکات جالب توجه زیادی در نسخه جدیدا منتشر شده هستیم.

پیشنهاد می‌کنم همین حالا گوگل کروم 69 را از این آدرس دانلود کنید و از کار با آن لذت ببرید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟