پس از ماه‌ها انتظار
نسخه 9 اندروید به مراتب کارآمدتر با نام اندروید پای منتشر شد
سرانجام پس از گذشت چند ماه، انتظارها به سر رسید و گوگل به‌طور رسمی نسخه 9 سیستم‌عامل اندروید را با نام اندروید پای منتشر کرد.

1606683296_1_0.gif

نسخه‌ای که گوگل آن‌را به تازگی منتشر کرده پیش از این به نام اندروید P شناخته می‌شد. نسخه‌ای که امروز با نام اندروید پای منتشر شده، از همان سیاست نام‌گذاری سیستم‌عامل اندروید بر پایه دسرها و خوراکی‌ها پیروی می‌کند. در دنیای آشپزی، پای (Pie) نوعی کیک است. در چند ماه گذشته گوگل و برخی از رسانه‌ها به تشریح یکسری از قابلیت‌های اندروید 9 پرداخته بودند.

با این حال یکسری از قابلیت‌ها قرار است در فصل پاییز و از طریق به‌روزرسانی‌هایی که تولیدکنندگان گوشی‌ها برای محصولات خود عرضه می‌کنند در اختیار کاربران قرار گیرد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به سیستم ناوبری دقیق‌تر همانند قابلیتی که در آی‌فون 10 اپل وجود دارد، تایمری برای به‌کارگیری برنامه‌های کاربردی، نمایش میزان به‌کارگیری برنامه‌های مختلف، به‌کارگیری هوش مصنوعی برای بهبود رابط کاربری و افزایش طول عمر باتری، پشتیبانی از بریدگی صفحه‌نمایش، قابلیت Slices، بهبود فرآیند انتخاب متن و... اشاره کرد.

به‌کارگیری هوش مصنوعی در اندروید پای

در حالی که یکسری قابلیت‌های ارائه شده همراه با اندروید 9 برای اغلب کاربران کاربرد ندارد، با این وجود دارندگان گوشی‌های پیکسل می‌توانند از قابلیت‌هایی همچون تایمر برنامه‌های کاربردی و داشبورد به شکل آزمایشی استفاده کنند. گوگل این قابلیت‌ها را به شکل آزمایشی ارائه کرده است تا اگر با استقبال همراه شد به شکل رسمی در فصل پاییز برای سایر گوشی‌ها منتشر کند.

داشبورد برنامه‌های کاربردی در اندروید پای

مالکان گوشی‌های پیکسل 1 و پیکسل 2 این شانس را دارند تا از هم اکنون اندروید پای را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنند. البته گوگل در وبلاگ این شرکت نوشته است که به‌روزرسانی مربوط به اندروید وان در ادامه ارائه خواهد شد. همچنین زمان عرضه به‌روزرسانی برای گوشی‌های سامسونگ، ال‌جی، هوآوی و.... به تصمیمات آتی شرکت‌ها بستگی دارد. گوگل در وبلاگ این شرکت یادآور شده است یکسری دستگاه‌های تولید شده از سوی شرکت‌هایی همچون سونی، نوکیا، اوپو، وان‌پلاس، اسنشال و... که در پروژه آزمایش اندروید پی حضور داشته‌اند به زودی به‌روزرسانی نهایی را دریافت خواهند کرد.

قابلیت Slices در اندروید 9

ویژگی Slices به برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد تا یکسری قابلیت‌های خاص خود را به بخش جست‌وجو هدایت کنند. به‌طور مثال اگر واژه Lyft که در ارتباط با تاکسی اینترنتی کاربرد دارد را جست‌وجو کنید، ضمن مشاهده قیمت‌ها یک درخواست سریع خودرو را نیز مشاهده خواهید کرد. این قابلیت قرار است از پاییز در اختیار کاربران قرار گیرد. فراموش نکنید در این نسخه از اندروید، گوگل قابلیت‌هایی برای بهبود طول عمری باتری، پشتیبانی از چند دوربین، پشتیبانی از دوربین خارجی که از طریق کابل یو‌اس‌بی/UVC به گوشی متصل شده، بهبود وضعیت نمایش اعلان‌ها، پشتیبانی قدرتمندتر از مدیا، پشتیبانی از قابلیت‌های امنیتی بیشتر در ارتباط با پشتیبا‌ن‌گیری، بیومتریک، حریم خصوصی و.... را به اندروید اضافه کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟