سلامت شما این بار در دستان سونی
سونی از SmartBand 2 با قابلیت سنجش ضربان قلب رونمایی کرد
سونی رسما آخرین باند هوشمند خود که به منظور سنجش میزان سلامتی و تناسب اندام شما طراحی شده است را رونمایی کرد. SmartBand 2 نام یک ردیاب جدید با قابلیت سنجش میزان ضربان قلب است که می‎تواند تمام مدت مراقب وضعیت سلامت شما باشد. با بررسی دائمی‎ میزان ضربان قلب شما، این باند می‎تواند تشخیص دهد که کدام فعالیت میزان ضربان قلب شما را بالا می‎برد و کدام یک آن را به شرایط عادی و وضعیت استراحت برمی‎گرداند.

1606683296_1_0.gif

به گفته سونی، SmartBand 2 میزان فعالیت عمومی‎ و تحرك شما، خواب شما و حتی سطح استرس شما را نیز مورد بررسی قرار می‎دهد. به همین دلیل حتی اگر متوجه آن هم نباشید، می‎تواند به شما اعلام کند که آیا روز سختی را پشت سر گذاشته‎ايد یا خیر. همچنین این باند می‎تواند با هر دو پلتفرم تلفن‎های هوشمند آندرويد و اپل جفت (pair) شود و در زمانی که تماس ورودی، ایمیل یا پیامک داشته باشید از راه لرزش و روشن شدن چراغ LED شما را مطلع سازد.

اگرچه این گجت چندین قابلیت مفید جدید را در اختیار شما قرار می‎دهد اما SmartBand 2 سونی با چندین رقیب دیگر کنترل کننده میزان فعالیت مطرح موجود در بازار باید رقابت کند. رقبایی مثل Fitbit ،Jawbone ،Garmin و Misfit انواع مختلفی از این نوع از باندها را با قابلیت ردگیری وضعیت ورزش، سنجش ضربان قلب، بررسی وضعیت خواب و امکان برقراری ارتباط با تلفن هوشمند را ارائه می‎کنند. حتی تولیدكننده تلفن موبایل چینی شیائومی‎ نیز با Mi Band سی دلاری خود به جمع رقبا پیوسته است. از طرف دیگر خیلی از ساعت‎های هوشمند مثل Apple Watch و Microsoft Band نیز قابلیت‎های ردگیری وضعیت سلامت انحصاری خود را عرضه می‎کنند. SmartBand 2 از هر دو سیستم‌عامل iOS 8.2 اپل و Android 4.4 گوگل به منظور اعلام هشدار دریافت پیام پشتیبانی می‎کند.

سونی یک برنامه به نام Lifelog را ارائه کرده است که با تلفن‎های Xperia و همچنین سایر تلفن‎های آندروید کار می‎کند. هدف نرم‌افزار Lifelog ثبت میزان فعالیت، ضربان قلب، سطح استرس و عوامل دیگری است تا بتوان در طول زمان میزان آنها را مقايسه کرد. این برنامه همچنین می‎تواند مکان‎هایی را که شما در طی روز به آنجا تردد داشته‎اید را ردگیری کرده و میزان فعال بودن شما را در یک بازه زمانی مشخص ثبت کند. کاربران سیستم‌عامل موبایل اپل همچنین می‎توانند یک برنامه را دانلود کنند که میزان فعالیت و داده‎های مربوط به قلب شما را ذخيره و تجزیه تحلیل می‎کند.

این دستگاه از اوایل ماه سپتامبر و در 60 کشور مختلف با قیمتی در حدود 119 یورو عرضه خواهد شد. یک سخنگوی سونی گفت این محصول در ابتدا در دو رنگ سفید و مشکی ارائه خواهد شد و به مرور زمان سایر رنگ‎های دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟