آخر هفته با شبکه: تسلا Roadster جدید در 1.9 ثانیه 100 کیلومتر را طی می‌کند
گالری عکس: جدیدترین Roadster تسلا، ابرخودروی الکتریکی که از بوگاتی Chiron هم سریع‌تر است
تسلا دوباره چشم‌ها را خیره کرد، با Roadster جدید آشنا شوید. اول از همه این‌که این خودرو خیلی سریع است. به این اعداد توجه کنید: در عرض 1.9 ثانیه صد کیلومتر را طی می‌کند، در عرض 4.2 ثانیه 160 کیلومتر را طی می‌کند و در عرض 8.8 ثانیه حدود 400 کیلومتر را طی می‌کند. و آخر این‌که، حداکثر سرعت آن به 402 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

1606683296_1_0.gif

اعداد و ارقام شتاب آن فوق‌العاده است. در واقع، این خودرو بسیار سریع‌تر از سایر ابرخودروهایی است که دیگر خودروسازان مشهور دنیا تولید کرده‌اند. حتی سریع‌تر از بوگاتی Chiron است. یعنی این‌که چیزی با شکستن رکوردها فاصله ندارد.

Roadster جدید تسلا که یکی از غافل‌گیری‌های این شرکت در مراسم رونمایی و معرفی کامیون نیمه خودکار بود از سه موتور الکتریکی، یکی در جلو و دو موتور در عقب، استفاده می‌کند و مجهز به یک باتری 200 کیلووات ساعتی است. یعنی ظرفیتی دو برابر مدل S P100D. به‌ادعای تسلا چنین ظرفیتی باعث می‌شود تا با یک شارژ کامل چیزی حدود 998 کیلومتر را طی کند. اطلاعات چندانی در خصوص قدرت آن منتشر نشده، اما ادعای تسلا گشتاور 10 هزار نیوتون متر است.

این خودرو برای چهار سرنشین طراحی شده است. شاید به‌نظرتان این مسئله خلاف چیزی باشد که از Roadster می‌شناسید. ایلان ماسک و طراحان‌اش دوباره مفهوم کانورتیبل‌ها را تغییر داده‌اند و سقف مرکزی آن بعد از جمع شدن در قسمت عقب خودرو جمع می‌شود.

شاید طراحان تسلا با ساخت این خودروی 200 هزار دلاری در تلاش هستند تا از نظر شتاب مدل Agera RS را پشت سر بگذارند. از نظر آمار و ارقام و مشخصات فنی، نکته جالب توجه Roadster جدید شتاب آن نیست، بلکه حداکثر سرعت 402 کیلومتری آن است. این سرعت برای خودرویی که از موتورهای الکتریکی استفاده می‌کند بی‌نظیر است و حتما باید از گیربکس خیلی خوبی برخوردار باشد.

Agera RS

به‌هر حال زمان همه چیز را مشخص می‌کند، فعلا اطلاعات ما خیلی ناقص است. تنها خودرویی که می‌تواند Roadster جدید تسلا را در زمینه شتاب به‌چالش بکشد مدل Ariel HiPerCar است که عکس آن را در زیر مشاهده می‌کنید. این خودروی فوق‌العاده برای هر چرخ یک موتور مجزا دارد و مجهز به یک توربین جت مینیاتوری است که باعث می‌شود ظرفیت باتری آن بسیار زیاد باشد و مسافت بیشتری را با یک شارژ طی کند.

Ariel HiPerCar

ادعاهایی که در خصوص این خودرو می‌شود نیز حیرت‌انگیز است: در عرض 1.9 ثانیه 100 کیلومتر را طی می‌کند و 160 کیلومتر را در عرض 3.8 ثانیه.

اگر تمایل دارید تا زودتر یکی از خودروهای جدید تسلا را داشته باشید باید 50 هزار دلار خرج کنید تا در لیست انتظار قرار بگیرید. اما اگر می‌خواهید صاحب یکی از اولین دستگاه‌ها از سری هزارتایی آن که به گفته تسلا سری Founders است، شوید باید 250 هزار دلار کنار بگذارید. هنوز خبری در خصوص زمان عرضه آن به‌بازار اعلام نشده است.

عکس‌های این خودروی فوق‌العاده را در زیر مشاهده می‌کنید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟