با هدف شرکت در عملیات واکنش سریع
اولین خودروی تمام الکتریکی آتش‌نشانی در اروپا رونمایی شد
اولین خودروی تمام الکتریکی برای انجام عملیات واکنش سریع آتش‌نشانی در قاره اروپا معرفی شد. این خودرو که تا حدودی از مرسدس اسپرینتر الهام گرفته شده در ایستگاه آتش‌نشانی شهر Linz در اتریش استفاده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

شرکت‌های Rosenbauer، LINZ AG و Kreisel Electric (این شرکت متخصص در زمینه باتری، خودروی هامر را نیز الکتریکی کرده است که سال گذشته توسط آرنولد شوارتزنگر رونمایی شد) اولین خودروی آتش‌نشانی الکتریکی مجهز به تمام امکانات ممکن را در اروپا معرفی کردند. این خودرو که بر اساس خودروی مرسدس اسپرینتر طراحی شده، به ایستگاه آتش‌نشانی شهر Linz در اتریش ملحق می‌شود.

برای ساخت و طراحی این خودروی آتش‌نشانی تمام الکتریکی دو سال زمان صرف شده و از آن به‌عنوان گزینه‌ای مناسب در شرایط اضطراری و عملیات واکنش سریع درنظر گرفته می‌شود. شارژ این خودرو در همان ایستگاه آتش‌نشانی FHKW-Mitte انجام می‌شود. در واقع، این خودرو بر اساس خودروی اضطراری KLF-L متعلق به شرکت Rosenbauer که خود نیز بر پایه مرسدس اسپرینتر طراحی شده، ساخته شده است. طول آن 7.45 متر و فاصله بین چرخ‌های آن 4.325 متر است. گفته شده برای تبدیل آن به منبع نیروی الکتریکی چیزی حدود 2 ماه زمان صرف شده است.

موتور الکتریکی 120 کیلوواتی این خودرو نیروی موردنیازش را از طریق 4 باتری تأمین می‌کند و با 620 کیلوگرم وزن کل ظرفیت آن 86 کیلووات ساعت است. شارژ این خودروی آتش‌نشانی در حدود 1 ساعت و 20 دقیقه به 90 درصد می‌رسد و قادر به پیمودن مسافت 160 کیلومتری است. این خودرو خیلی ارزان‌تر از مدل‌های مشابهی است که از موتور احتراقی استفاده می‌کنند. طبق ارزیابی‌های انجام شده اگر این خودرو در یک سال 12 هزار کیلومتر طی کند، حدود 4.8 تن دی‌اکسید کربن کمتری تولید می‌شود.

با این‌که، خودروی Kriesel به‌عنوان اولین خودروی مدرن و تمام  الکتریکی آتش‌نشانی معرفی می‌شود، اما در واقع پیش از این از خودروهای الکتریکی دیگری هم برای خدمات‌رسانی در اروپا استفاده شده است. در اوایل سال‌های 1900، از موتورهای الکتریکی استفاده می‌شد تا این‌که بعد از مدتی موتورهای بنزینی و گازوئیلی جان آن‌ها را گرفتند.

در زیر برخی عکس‌های مربوط به نصب قطعات، شارژ و تیم سازنده آن‌را مشاهده می‌کنید.

نصب موتور الکتریکی روی این خودروی جدید آتش‌نشانی

در این قسمت خودروی اضطراری KLF-L به نیروی الکتریکی مجهز می‌شود.

خودروی تمام الکتریکی فوق به نیروی مستقر در ایستگاه آتش‌نشانی شهر Linz اتریش ملحق می‌شود.

این خودروی الکتریکی آتش‌نشانی دارای موتور 120 کیوواتی با پک باتری 86 کیلووات ساعت است.

با یک شارژ 90 درصدی 160 کیلومتر را طی می‌کند.

سه تیم از Rosenbauer، Linz AG و Kreisel Electric برای طراحی و ساخت آن همکاری کردند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟