با هدف بهینه‌سازی تجربه کاربر و رقابت اپ استور
گوگل یک اپ استور جدید راه‌اندازی کرد
گوگل پلی استور را همه می‌شناسند. فروشگاهی که ارائه دهنده اپلیکیشن‌ها و گیم‌های گوناگون به کاربران دستگاه‌های اندرویدی است. اما، بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، غول فناوری دنیا، گوگل، به‌تازگی جدیدترین اپ استور خود را راه‌اندازی کرد.

1606683296_1_0.gif

همان‌طور که می‌دانید گوگل پلی استور، این فروشگاه متعلق به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا در Mountain View، خانه اپلیکیشن‌های گوناگون مبتنی بر پلتفرم اندروید است. از زمان راه‌اندازی پلی استور، رقابت تمام عیاری بین این فروشگاه و فروشگاه اپل یعنی اپ استور وجود دارد.

یکی از دلایل رشد قابل توجه اسمارت‌فون‌های اندروید و iOS وجود همین اپ استورها است. حالا گفته می‌شود که این شرکت Mountain View کار طراحی یک گوگل پلی استور جدید را به‌پایان رسانده است، پلی استوری که طراحی کاملا متفاوت و جدیدی دارد.

پشت این قضیه، ماه‌ها و ماه‌ها زمان صرف تست و توسعه این استور شده است. گوگل در حال کار بر روی یک پلی استور جدید بوده و به‌نظر می‌رسد که بهره‌برداری از آن آغاز شده است. هرچند که قرار است طی هفته‌ای آینده شاهد گسترش بیشتر آن باشیم.

تغییرات صورت گرفته خیلی جزئی و فقط در سطح آن است اما در این نسخه شاهد اتفاقات جدیدی خواهیم بود. به‌عنوان مثال، اسکرین‌شات اپلیکیشن‌ها به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر می‌شود. از طرف دیگر، سیستم "اسکرولینگ" کنار گذشته شده و یک فرمت لایت‌باکس با تمرکز بر روی تصاویر درنظر گرفته شده است.

یکی دیگر از تغییرات، بخش ارزیابی اپ‌ها و گیم‌های ویدیویی با یک پنل اختصاصی است. پس، می‌توانیم ببینیم که چه تعداد کاربر نظر مثبتی روی یک اپ داشته‌اند و از امتیازدهی آن‌ها مطلع شویم. یا این‌که یک اپ خاص چند بار دانلود شده است. نسخه موبایلی گوگل پلی استور هم از این طراحی جدید اپ استور بهره‌مند شده و رنگ پس‌زمینه آن اصلاح شده است. رنگ پلی استور تاکنون خاکستری بود اما در نسخه جدید کاملا سفید است.

پیش‌بارگذاری تصاویر یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته است هرچند که شاید کاربران چندان متوجه آن نشوند. بیشترین توجه در این طراحی روی بهینه‌سازی تجربه کاربر در داخل گوگل پلی استور انجام شده است. مجموعه کامل تغییرات تا زمان ورود و عرضه اندروید پی ارائه نخواهد شد. نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایلی اندروید سال جاری میلادی منتشر می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟