با یک شارژ کامل تا پنج روز از این گوشی استفاده کنید
قدرت‌مندترین اسمارت‌فون دنیا با باتری عظیم 16 هزار میلی آمپر ساعت
چرا تولیدکنندگان تلفن‌های همراه چندان تمایلی به‌استفاده از باتری‌های بزرگ در محصولات‌شان ندارند؟ شاید یک دلیل آن، ترس آن‌ها از انفجار باشد، شاید هم یک دلیل ساده‌تر، دستگاه‌های باریک‌تر و سبک‌تر بیشتر می‌فروشند. اما، بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده یک شرکت فرانسوی نخستین اسمارت‌فون دنیا با یک باتری عظیم‌الجثه 16 هزار میلی‌آمپری را طراحی و تولید کرده است.

1606683296_1_0.gif

ترس از انفجار یا فروش بیشتر دستگاه‌های سبک‌تر و باریک‌تر؟ چرا تولید کننده‌ها تمایلی به‌تولید تلفن همراه با باتری‌های خیلی بزرگ و عظیم ندارند؟

خوشبختانه، این قانون استثناء هم دارد: گوشی Energizer Power Max P16K Pro که یک باتری عجیب با ظرفیت 16000mAh دارد.

بله، درست متوجه شدید! ظرفیت باتری این گوشی پنج برابر بیشتر از سامسونگ گلکسی S9 (سه هزار میلی‌آمپر ساعت) یا آیفون ایکس (2,716 میلی‌آمپر ساعت) است. باتری این گوشی در حالت کاری تا پنج روز و در حالت استندبای تا 40 روز ظرفیت دارد.

البته، این مسئله یعنی این‌که با یک دستگاه سنگین و کلفت روبرو هستیم. هنوز این شرکت، اطلاعاتی در خصوص ابعاد دقیق این دستگاه منتشر نکرده، اما ضخامت آن تقریبا 15 میلی‌متر یعنی دو برابر آیفون است. وزن این گوشی هم حدود 300 گرم است. به‌گفته GSMArena، این گوشی به‌دلیل لبه‌های زاویه‌داری که برای آن طراحی شده به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد.

نمایشگر فول اچ‌دی 5.99 اینچی دارای ضریب منظری 18:9 است. یعنی، این گوشی از ترند فعلی نمایشگرها تبعیت می‌کند. در داخل این دستگاه، یک پردازنده مدیاتک هلیو P23 هشت هسته‌ای با کلاک 2.5 گیگاهرتز و 6 گیگابایت رم قرار دارد. فضای ذخیره‌ساز داخلی این گوشی 128 گیگابایت است.

علاوه بر این، اسمارت‌فون طراحی شده توسط این شرکت فرانسوی دارای یک دوربین دوگانه در عقب با سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسل است. در زیر آن یک ریدر دیجیتال یا حسگر اثر انگشت است. دوربین جلوی این گوشی هم دوگانه با سنسورهای 16 و 13 مگاپیکسل است.

طبق خبری که مش‌ایبل منتشر کرده، قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است چون استفاده از فلز باعث سنگین‌تر شدن دستگاه می‌شد. پشتیبانی از پورت USB Type-C یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی است اما مشخص نیست که شارژ این گوشی چه مدت زمان می‌برد.

گوشی P16K Pro در ماه سپتامبر سال جاری میلادی با قیمت 500 دلار وارد بازار می‌شود. سیستم‌عامل آن اندروید اوریو خواهد بود و توسط شرکت "آونیر تلکام" فرانسه تولید می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟