شاهکارهای قدرتمندی از هوآوی
هوآوی با تبلت‌ و لپ‌تاپ‌ قدرتمندی به کنگره جهانی موبایل وارد شد + گالری عکس
همان‌گونه که اطلاع دارید از فردا به‌طور رسمی کنگره جهانی موبایل کار خود را آغاز خواهد کرد. مطابق با سال‌های گذشته تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات الکترونیکی همچون سامسونگ، هوآووی و..... پیش از آغاز رسمی این کنگره از یکسری از محصولات خود رونمایی می‌کنند. به‌طور مثال سامسونگ در سال 8:30 دقیقه امشب از گوشی قدرتمند گلکسی اس 9 رونمایی خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

کنفرانس خبری هوآوی راس ساعت 16:30 آغاز شد. همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، هوآوی در این کنفرانس در نظر ندارد از پرچم‌داران خود رونمایی کند. با آغاز کنفرانس خبری آقای ریچارد یو، مدیرعامل هوآووی به روی صفحه آمد و اعلام کرد که خوشحال است که یکبار دیگر در بارسلون در میان خبرنگاران حضور پیدا کرده است.

آقای یو در ابتدای صحبت‌های خود اعلام کرد که در سال گذشته میلادی این شرکت موفق شده است چیزی بیش از 137 میلیون گوشی هوشمند هوآوی را به فروش برساند که نشان می‌دهد هوآوی در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند نزدیک به 30 درصد رشد داشته است. در این زمینه گوشی‌های سری میت این شرکت جزء پر مخاطب‌ترین گوشی‌های این شرکت بوده‌اند.

آقای یو در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «ما در سال گذشته گوشی میت‌بوک ایکس را ارائه کردیم که استقبال از این گوشی واقعا حیرت‌برانگیز بود. میت بوک دی نیز یکی دیگر از محصولات پر استقبال هوآوی بود. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، کارایی بالاتر و گرافیک قدرتمند از جمله فاکتورهایی بودند که مورد توجه مشتریان قرار گرفتند.»

 در ادامه این کنفرانس دموی مربوط به معرفی لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو (MateBook X Pro) به خبرنگاران نشان داده شد. میت بوک ایکس پرو اولین لپ‌تاپ در جهان است که صفحه‌نمایش آن بدون حاشیه است. نسبت نمایشگر به بدنه لپ‌تاپ 91 درصد است. این در حالی است که در مک بوک پرو اپل ما شاهد هستیم که نسبت نمایشگر به بدنه 82 درصد است. همچنین تفکیک‌پذیری صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ 3000 در 2000 پیکسل است.

شدت روشنی آن نیز برابر با 450 نیتر است  و از کنتراست 1 به 1500 برخوردار است. نکته قابل تعملی که در ارتباط با صفحه‌نمایش میت بوک ایکس پرو وجود دارد به لمسی بودن آن باز می‌گردد. تمام فلزی بودن این لپ‌تاپ یکی از ویژگی‌های مورد توجه مصرف‌کنندگان خواهد بود. این لپ‌تاپ تنها 133 گرم وزن داشته و ضخامت آن در ضخیم‌ترین بخش‌ها تنها 14.6 میلی‌متر است. این لپ‌تاپ در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای همراه با کیف چرمی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

از ویژگی‌های فنی این لپ‌تاپ می‌تواند به پردازنده آن اشاره کرد که از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل استفاده کرده که در مقایسه با نسل هفتم 40 درصد سریع‌تر است. از ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ می‌توان به سامانه خنک‌کننده هوشمند آن اشاره کرد.

این لپ‌تاپ مجهز به یک تراشه گرافیکی جی‌فورس ام ایکس 150 بوده و دارای چهار اسپیکر است که می‌توانند صدایی فراگیر را ارائه کنند. این لپ‌تاپ همچنین به چهار میکروفون تجهیز شده است که قادر است صدایی 360 درجه را ضبط کند.  

باتری این لپ‌تاپ به شما اجازه می‌دهد به مدت 12 ساعت ویدیوهای مورد علاقه خود را مشاهده کنید. جالب آن‌که این لپ‌تاپ تنها ظرف 8 ثانیه روشن می‌شود. صفحه‌کلید مورد استفاده در این لپ‌تاپ مجهز به لایت است، در نتیجه زمانی که نور کافی وجود ندارد به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. صفحه‌کلیدی که به ویژگی شاخص ضد آب بودن تجهیز شده است. هوآوی در ساخت این لپ‌تاپ ذوق و سلیقه به خرج داده و وب‌کم را در بالای صفحه‌کلید و نه در بالای نمایشگر قرار داده است.

 اگر تنها نیم ساعت میت بوک ایکس پرو را شارژ کنید به مدت 6 ساعت قادر خواهید بود از آن استفاده کنید. لپ‌تاپ هوآوی به جدیدترین نگارش ویندوز 10 تجهیز شده است. در ادامه کنفرانس نیز آقای کرت پترسون از کارمندان مایکروسافت به روی صحنه آمد.

آقای پترسون به پیشرفت‌هایی که دستیار شخصی مایکروسافت کورتانا داشته و همچنین تعامل بهتر این دستیار شخصی با محصولات هوآوی اشاره کرد. میت بوک ایکس پرو همچنین این توانایی را ردارد تا ترجمه همزمان را ارائه کند. قابلیتی که برای اولین بار در میت 10 شاهد این قابلیت ارزشمند بودیم. جالب آن‌که ویژگی ترجمه حتا زمانی که در حالت آفلاین هستید نیز قابل استفاده است. هوآوی مدعی است میت بوک ایکس پرو یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی ویندوزی است که در حال حاضر در اختیار کاربران قرار دارد.

با تبلت‌ قدرتمند هوآوی آشنا شوید

در ادامه این کنفرانس هوآوی از تبلت‌های جدید خود نیز رونمایی کرد. مدیا پد ام 5  (MediaPad M5) جدیدترین تبلت ساخت این شرکت است که 10.8 اینچ اندازه دارد. تبلتی که در ابعاد کوچک‌تر 8.1 اینچ نیز در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. صفحه‌نمایش این تبلت با دو شیشیه 2.5 دی پوشیده شده است. جنس بدنه این تبلت از نوع آلومینیوم برس خورده است.

نکته قابل تعملی که در ارتباط با این تبلت وجود دارد به انحنایی باز می‌گردد که در پشت آن قرار داشته و همین موضوع کار با این تبلت را ساده کرده است. صفحه‌نمایش این تبلت‌ها از جنس IPS بوده . تفکیک‌پذیری 2560 در 1600 پیکسل را دارند. 4 اسپیکر قدرتمند و همچنین تراشه‌ای که برای پردازش صوت مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث شده است این تبلت با کیفیت‌ترین صدای فراگیر را در اختیار شما قرار دهد.  این تبلت به باتری بزرگ و قدرتمند مدیا پد ام 5 پرو تجهیز بوده که اجازه می‌دهد به مدت یک روز بدون مشکل با این تبلت کار کنید. تبلتی که از شبکه LTE پشتیبانی کرده و همچنین برای بازی کردن هم گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مدل مدیا پد ام 5 پرو همرا با صفحه‌کلید و قلم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. در نتیجه شما به یک محصول هیربدی قدرتمند دسترسی خواهید داشت. قلم ایت تبلت می‌تواند سطح فشار 4096 را متوجه شود. تنها با گذشت دو ثانیه از اتصال صفحه‌کلید به دستگاه، تبلت شما وضعیت کامپیوتر به خود می‌گیرد. هوآوی گفته است که مک بوک ایکس پرو با قیمت 1500 یورو به بازار عرضه خواهد شد.

هوآوی پذیرای شبکه 5G خواهد بود

در ادامه این کنفرانس آقای یو به روی صحنه آمد و درباره استراتژی‌های این شرکت در ارتباط با پشتیبانی از شبکه‌های نسل پنجم اطلاعاتی در اختیار مخاطبان داد. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «شبکه‌های نسل پنجم تنها برای این منظور ساخته نشده‌اند که ارتباط با کیفیت و پرسرعتی در اختیار مردم قرار دهند. بلکه نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی تاثیر عمیقی بر گجت‌های اینترنت اشیا و ماشین‌های خودران خواهند داشت. هوآوی برنامه‌های خاصی برای این منظور دارد و در نظر دارد راه‌حل‌های تجاری نظیر به نظیر را در اختیار شرکت‌ها قرار داده و در دستگاه‌های الکترونیکی نیز از آن‌ها استفاده کند. شما در سال جدید شاهد تجاری شدن محصولاتی خواهید بود که از G5 پشتیبانی خواهند کرد.» هوآوی در جریان این کنفرانس از اولین مودم 5G خود نیز رونمایی کرد. مودمی که قادر است از نسل چهارم شبکه‌های ارتباطی نیز پشتیبانی کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟