این مرد چینی درس عبرتی برای دارندگان اسمارت‌فون شد
به‌این دلیل هرگز هوس گاز زدن باتری اسمارت‌فون به‌سرتان نزند + ویدیو
باتری‌های لیتیوم-یون مورد استفاده در اسمارت‌فون‌ها در عین حال که به‌روشن نگه داشتن این گجت‌ها کمک می‌کنند اما می‌توانند خطرات جانی هم در بر داشته باشند. آخرین نمونه آن برای یک مرد چینی رخ داد که برای اطمینان پیدا کردن از اصل بودن باتری آیفون‌اش آن را گاز گرفت و ... بقیه داستان را دنبال کنید.

1606683296_1_0.gif

حتما می‌دانید که باتری‌های اسمارت‌فون می‌توانند خطرناک باشند؟ بعد از آن همه هیاهو و اتفاقاتی که برای باتری‌های سامسونگ و انفجار آن‌ها رخ داد حالا همه می‌دانند که نباید با این قطعات غیرفابل پیش‌بینی و آتش‌زا شوخی کنند.

اگر هم به‌دلیل مشغله کاری همه چیز را فراموش کرده‌اید مطمئنا با دیدن تصاویر مردی که باتری اسمارت‌فون را مانند یک اسنک خوشمزه گاز می‌زند متوجه می‌شوید که نباید این گجت‌ها را در دهان گذاشت.

داستان از این قرار است که این مشتری نگون‌بخت وارد مغازه قطعات الکترونیک و موبایل در یکی از شهرهای چین شد تا باتری جدیدی برای آیفون‌اش تهیه کند. اما، ناگهان تصمیم گرفت تا یکی از باتری‌های موردنظرش را گاز بزند.

ببینید که بعد از این کار چه اتفاقی افتاد:

همان‌طور که در فیلم می‌بینید به‌محض وارد شدن دندان‌های این مرد داخل باتری، انفجار صورت می‌گیرد و یک گلوله بزرگ آتش در برابر چشمان حیرت‌زده سایر مشتریان روی میز می‌افتد. 

با این‌که باتری منفجر شده تنها چند سانتی‌متر با صورت این مرد و سایر مشتریان فاصله داشت اما به‌طور معجزه‌آسایی، در جریان این حادثه کسی آسیب ندید. شاید شما هم بعد از دیدن این فیلم که تاکنون میلیون‌ها بار مشاهده شده با خودتان فکر کنید که چرا این مرد تصمیم گرفت باتری اسمارت‌فون را وسط یک فروشگاه شلوغ و پر از جمعیت گاز بگیرد.

ظاهرا، کسی دلیل آن را نمی‌داند. برخی فکر می‌کنند شاید وی تصمیم داشته از اصل بودن این قطعه مطمئن شود. درست مانند زمانی‌که جویندگان طلا برای اطمینان از واقعی بودن، آن‌را گاز می‌گرفتند. احتمالا، این مرد هم فکر می‌کرده می‌تواند برای باتری گوشی از همان ترفند قدیمی استفاده کند.

با این‌که، این مرد به‌بدترین شکل ممکن تنبیه شد، اما یک‌بار دیگر متوجه می‌شویم که باتری‌های لیتیوم-یون تا چه اندازه خطرناک هستند و اگر به‌طور اتفاقی و ناگهانی کاتد و آند آن‌ها با یکدیگر تماس داشته باشند چه اتفاقات ناگواری می‌تواند رخ دهد.

این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که پدیده‌ای به‌نام "دندریت" در داخل باتری رخ می‌دهد و با از بین بردن موانع باعث به‌وجود آمدن مشکل حرارتی و نهایتا انفجار می‌شود.

به‌همین دلیل است که دانشمندان سخت در تلاش برای تولید باتری‌هایی هستند که در دماهای بالا خاموش می‌شوند. به‌هر حال، هنوز منتظر دیدن این نوآوری‌ها در بازار هستیم اما تا آن زمان حواس‌تان باشد که هیچ وقت هوس گاز زدن باتری گوشی به‌سرتان نزند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟