هیوندای نشان داد که فناوری هیدروژنی به‌بلوغ کامل رسیده
Nexo، کراس‌اور جدید هیوندای با بهره‌گیری از فناوری هیدروژنی + عکس
شرکت هیوندای در سال 2013 با معرفی کراس‌اور هیدروژنی قدرتمند خود به‌نام Tuscon Fuel Cell موفق به‌شکست دو شرکت مشهور تویوتا و هوندا در چند بازار منتخب شد. امسال نیز مدل جایگزین این خودرو به‌نام Nexo در نمایشگاه CES 2018 رسما ورود خود به‌خاک آمریکا را اعلام کرد.

1606683296_1_0.gif

کراس‌اور جدید هیوندای برخلاف مدل قبلی که بر اساس موتورهای مرسوم بنزینی بود، یک مدل کاملا جدید با طراحی مخصوص به‌خود است. این حرکت نشان می‌دهد که فناوری طی چند سال گذشته به‌بلوغ زیادی رسیده است.

طراحی این خودرو شباهت بسیار زیادی به‌مدل هیوندای مفهومی FE Fuel Cell که سال گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شده بود دارد. طراحی بیرونی مدل جدید هیوندای از همان سبک مفهومی استفاده کرده اما برخی جزئیات آن مانند چراغ‌ها و آینه‌های بغل واقعی‌تر شده است. دستگیره‌های در این خودرو داخل خود بدنه طراحی شده تا میزان مقاومت در برابر آیرودینامیک را کاهش دهد.

طراحی داخلی آن مانند خیلی از مدل‌های فعلی این شرکت است. تنها تفاوت اصلی نمایشگر بزرگ در پنل ابزار است. به‌نظر می‌رسد که این نمایشگر هم به‌عنوان کلاستر برای راننده و هم به‌عنوان اینفوتینمنت برای سایر سرنشینان به‌کار می‌رود. این دقیقا همان چیزی است که در خودروی مرسدس-بنز کلاس S یا E می‌بینید. علاوه بر این، نمایشگر مورد اشاره با نمایش تصاویر مربوط به‌نقاط کور خودرو کمک بسیار زیادی به‌راننده می‌کند.

ویژگی Lane Following Assist که خودرو را در مسیر حرکت خود با سرعت حداکثر 144 کیلومتر در ساعت نگه می‌دارد در کنار ویژگی Highway Drinving Assist به‌راننده در زمان خستگی کمک شایانی می‌کند. هیوندای Nexo می‌تواند بدون نیاز به‌حضور راننده در داخل خودرو به‌صورت خودران پارک کند یا از پارک خارج شود.

به‌گفته هیوندای، این مدل کارایی بیشتری نسبت به توسکان فعلی دارد. سرعت این کراس‌اور در 9.5 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. میزان مسافتی که این خودرو با هر بار شارژ طی می‌کند حدود 595 کیلومتر است. هیدروژنی که در داخل خودرو وجود دارد برای تولید الکتریسیته استفاده می‌شود.

با توجه به فواید مدل‌های اقتصادی، هیوندای اعلام کرده که از فناوری سلول سوختی برای تولید مدل‌های سدان، کامیون‌ها و حتی اتوبوس‌ها استفاده می‌کند. این شرکت اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه نداد.

برنامه بعدی هیوندای چیست؟

فناوری خودران یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌های این شرکت در آینده است. شرکت کره‌ای هیوندای یک تیم مشترک با Aurora (استارت‌آپی که توسط مدیر سابق بخش خودران گوگل یعنی کریس آرمسون تأسیس شد) تشکیل داده تا نمونه‌های مختلف خودران مبتنی بر Nexo بسازد. برنامه‌های پایلوت آن‌ها از سال آینده در شهرهای مهم دنیا انجام می‌شود. آن‌ها قصد دارند تا سال 2021 شروع به‌تولید مدل‌های مصرفی کنند.

علاوه بر این، هیوندای چندین خودروی تازه بر اساس باتری-الکتریسیته تولید می‌کند که یکی از آن‌ها نسخه الکتریکی Kona SUV در سال جاری میلادی و مدل لاکچری جنسیس الکتریکی در سال 2021 است. هم‌چنین، این شرکت یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی راه‌اندازی می‌کند تا طراحی و توسعه مدل‌های بعدی ساده‌تر شود.

گلچینی از عکس‌های این کراس‌اور زیبا را در زیر مشاهده می‌کنید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟