CES2018: اتصال ایمن دستگاه ها به شکه
یک روتر عجیب دیگر: AC2600 دی‌لینک در اصل یک روتر امنیتی است
تا به امروز بسیاری از کاربران بر این باور بودند که روترها محصولاتی هستند که شرکت‌های بزرگی همچون ایسوس، دی‌لینک و.... در ساخت آن‌ها نقش دارند. البته این حرف درست است، اما به نظر می‌رسد در آینده باید شاهد عرضه روترهایی باشیم که با همکاری شرکت‌های امنیتی تولید خواهند شد. روتری که دی‌لینک در نمایشگاه امسال از آن رونمایی کرد در نوع خود جالب توجه است. به واسطه آن‌که با مشارکت شرکت امنیتی مک‌آفی طراحی شده است.

1606683296_1_0.gif

AC2600 روتر دیگر دی‌لینک است که در نمایشگاه CES از آن رونمایی شد. روتری که با همکاری شرکت مک‌آفی ساخته شده است. این روتر به صورت از پیش ساخته شده از تمام دستگاه‌های متصل به شبکه محافظت به عمل می‌آورد. این روتر به ویژگی‌های قدرتمندی همچون ضدویروس، نظارت بلادرنگ، کنترل‌های موردنیاز والدین و مجموعه راهکارهایی برای ایمن‌سازی دستگاه‌ها تجهیز شده است. سال گذشته میلادی به‌طور میانگین در هر هفته چند خبر امنیتی متفاوتی در ارتباط با رخنه‌ها و نفوذ به شبکه‌ها و داده‌ها را خواندیم. به نظر می‌رسد شرکت دی‌لینک نیز این اخبار را به‌طور جدی رصد کرده است. به واسطه آن‌که روتر جدید امنیتی AC2600 این شرکت (DIR-2680) که با همکاری مک‌آفی ساخته شده به منظور مقابله با تهدیدات امنیتی ساخته شده است. این روتر که در نیمه دوم سال جاری میلادی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت به قیمت 250 دلار عرضه خواهد شد.

یک روتر دو بانده که از پلتفرم ایمن‌سازی خانگی مک‌آفی استفاده کرده و به‌طور خودکار از شبکه و تجهیزات متصل به شبکه محافظت به عمل می‌آورد. روتر DIR-2680 از طریق برنامه وای‌فای دی‌لینک تنظیم شده، اما با نرم‌افزار امنیتی مک‌آفی از راه دور مدیریت و کنترل می‌شود. از جمله ویژگی‌های این روتر می‌توان به کنترل والدین، نرم‌افزار ضدویروس قابل دانلود، نظارت بلادرنگ بر تهدیدات، به‌کارگیری فناوری شناسایی هوشمندانه تهدیدات سراسری ارائه شده از سوی مک‌آفی، مسدود کردن تروجان‌ها و سایت‌های مخرب، فناوری MU-MIMO برای اتصال و برقراری ارتباط همزمان سریع چند دستگاه، تراشه وای‌فای خانگی اینتل و پشتیبانی همزمان از 128 دستگاه برای اتصال به شبکه اشاره کرد.

لازم به توضیح است که فرکانس باندهای این روتر به ترتیب روی باند 2.4 گیگاهرتز برابر با 800 مگابیت و روی باند 5 گیگاهرتز برابر با 1733 است. لایه امنیتی اضافی که از سوی مک‌آفی برای روتر دی‌لینک عرضه شده را باید یک تحول بزرگ در این زمینه توصیف کنیم. شما این روتر را همراه با لایسنس پنج ساله ویژه کنترل والدین و لایسنس دو ساله برای نرم‌افزار مک‌آفی در اختیار خواهید داشت. رویکردی که بی تردید بهتر از سایر روترهایی است که در این حوزه عرضه شده‌اند. بدون شک ایمن‌‌سازی دستگاه‌ها و محافظت از داده‌ها امروزه به چالش جدی کاربران و سازمان‌ها تبدیل شده است. در نتیجه روترهایی شبیه به DIR-2680 به خوبی می‌توانند آرامش خاطر بیشتری برای شما به ارمغان آورند. دنیای فناوری اکنون در حال حرکت به سمت طراحی دستگاه‌هایی است که به شکل پیشرفته و از پیش ساخته شده از دستگاه‌های متصل به شبکه محافظت به عمل آورند و این‌گونه به نظر می‌رسد که دی‌لینک در این مسیر قدم درستی برداشته است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟