18/10/1396 - 14:22
ناسا دمای اتمسفر را اندازه‌گیری می‌کند
ناسا در سال 2018 تصمیم دارد با ارسال ماهواره های مخابراتی به بخش بالایی اتمسفر، دما و ترکیب لایه های آن را در گذرزمان بررسی کند.

1606683296_1_0.gif

ناسا در ماموریت جدید خود به نام GOLD در سال 2018  قسمت بالایی اتمسفر زمین را بررسی کند. این ماموریت به وسیله یک ماهواره مخابراتی انجام می شود هدف از این ماموریت تحلیل تغییرات مرز بین زمین و فضا در گذر زمان است.

 GOLD علامت اختصاری برای مشاهدات لبه و دیسک در مقیاس جهانی (Global-scale Observations of the Limb and Disk) است.

این ماموریت در25 ژانویه از Kourou در گینه فرانسوی آغاز می شود و براین اساس یک ماهواره مخابراتی SES-14 به اتمسفر زمین فرستاده می شود. این ماموریت روی تغییرات دما و ترکیب لایه های بالایی اتمسفر زمین تمرکز می کند. همچنین ماهواره دیگری به نام ICON نیز در آینده به این ماموریت اضافه می شود تا نحوه تاثیرگذاری خورشید بر آب و هوای زمین و فضا را بررسی کنند.

ریچارد ایستر مدیر ارشد تحقیقاتی ماموریت GOLD در دانشگاه مرکزی فلوریدا می گوید: سال هاست که مشغول مطالعه بخش بالایی اتمسفر زمین هستیم.

 درهرحال این ماموریت اشعه های مافوق بنفشی را بررسی می کند که در بخش بالایی اتمسفر وجود دارد. همچنین این نخستین ماموریتی است که دمای لایه های اتمسفر را به طور دقیق و کامل ثبت می شود. ماهواره ماموریت GOLD در ارتفاع 35400 کیلومتری زمین قرار می گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟