به نفع UEFI Class 3
اینتل تا سال 2020 پشتیبانی از بایوس قدیمی‎ را متوقف خواهد کرد
در اواسط دهه 90 میلادی اینتل به این نتیجه رسید که سبک رابط کاربری میان افزار IBM BIOS (Basic Input/Output System) محدودیت‎های زیادی دارد. در نتیجه اینتل شروع به توسعه ویژگی‎های EFI و مشارکت با انجمن اتحاد EFI کرد. در حالی که اینتل به مجوزهای خصوصیات EFI مشغول بود، ویژگی‎های UEFI توسط این انجمن معرفی شد.

1606683296_1_0.gif

در حالی که کامپیوترهای مدرن از قابلیت UEFI بهره می‎برند، اغلب آنها از یک حالت بایوس قدیمی‎ برای سخت افزارهایی که ممکن است به طور کامل با UEFI سازگار نباشد نیز استفاده می‎کنند. حالا طبق اخبار مطرح شده ممکن بعد از گذشت چند سال این گزینه به طور کامل حذف شود.

اینتل اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2020 پشتیبانی از بایوس قدیمی‎ را متوقف کند. تا سال 2020 اینتل تنها از UEFI Class 3 پشتیبانی خواهد کرد که به معنای عدم پشتیبانی از CSM قدیمی‎ است.

شایان ذکر است که این تغییر به معنای آن نیست که Secure Boot اجباری خواهد بود. بنابراین چنین تغییراتی شما را از اجرای یک سیستم عامل تایید نشده روی یک ماشين مجهز به سخت افزار اینتل منع نخواهد کرد. این الزام برای استفاده اجباری از secure boot در طبقه بندی دیگری تحت عنوان UEFI Class 3+ قرار خواهد گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟