یک لحظه مهم در تاریخ پزشکی و داروسازی دیجیتال
این قرص‌های هوشمند تاثیر مصرف دارو توسط بیمار را ردگیری می‌کنند
امیدوارم که از خوردن فناوری لذت ببرید! چندان تعجب نکنید زیرا که نخستین قرص دیجیتالی از راه رسید. این دارو که Abilify MyCite نام دارد و در حقیقت یک داوری ضد روان‌پریشی است و برای درمان بیماران مبتلا به‌ اسکیزوفرنی و برخی از اختلالات دوقطبی (افسردگی - سرخوشی) استفاده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

نکته جالب این قرص‌ها برخلاف سایر داروها وجود یک سنسور بسیار کوچک قابل هضم است و از آن برای ثبت و ضبط اطلاعات پس از خورده شدن استفاده می‌شود.

زمانی‌که این قرص خورده می‌شود، سنسور داخل آن روی چسب زخم هوشمندی که روی بدن بیمار وجود دارد رجیستر می‌شود و اطلاعات را به گوشی انتقال می‌دهد. در صورت تمایل بیمار، این اطلاعات می‌تواند با پزشکان، مددکاران یا اعضای خانواده به‌اشتراک گذاشته شود.

این روش درمانی برای افراد مسن و به‌ویژه آن‌هایی که مشکل فراموشی دارند فواید زیادی به‌همراه دارد. به‌عنوان مثال، با استفاده از این سنسور اطرافیان متوجه می‌شوند که بیمار داروی خود را مصرف کرده یا نه. از طرف دیگر، این امیدواری وجود دارد که به‌کمک این فناوری جدید هزینه‌های اضافی مربوط به دستورالعمل‌های بهداشتی کاسته شود. این هزینه‌ها برای آمریکا چیزی در حدود 100 میلیارد دلار در سال تخمین زده می‌شود.

این یک لحظه مهم در تاریخ پزشکی است، چرا که حداقل یک دهه است که از آمدن چنین قرص‌هایی صحبت می‌شود. اما، مانند هر نوآوری مرتبط با فناوری، گروهی از افراد هستند که نسبت به‌این روش واکنش منفی نشان می‌دهند. یکی از این مخالفان «پیتر کرامر»، روان‌پزشک برجسته‌ای است که در مصاحبه با نیویورک تایمز از دغدغه‌های خود در این ارتباط می‌گوید. به‌عقیده وی، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های این روش جدید حریم شخصی و خصوصی بیماران است. به عقیده او داروهای دیجیتال به طور بالقوه این ظرفیت که تبدیل به ابزارهایی برای اجبار شوند را دارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟