جدیدترین هارد دیسک خانواده الترا استار معرفی شد
وسترن دیجیتال هارد 14 ترابایتی وارد بازار می‌کند
شرکت وسترن دیجیتال از تازه‌ترین محصول خود برای ذخیره داده‌های حاصل از پردازش دیتا با ظرفیت 14 ترابایت رونمایی کرد. عمر این هارد 2.5 میلیون ساعت است و سرعت انتقال اطلاعات در آن 233 مگابایت در ثانیه است.

1606683296_1_0.gif

با پیشرفت سیستم‌های محاسباتی و افزایش کارایی آن‌ها، تقاضا برای در اختیار داشتن فضای ذخیره کافی به‌منظور ذخیره نتایج حاصل از پردازش داده‌ها در حال افزایش است. ترندها و پیشرفت‌های نوظهور در فناوری ذخیره‌سازها شاهد معرفی فناوری‌های جدید و نویدبخش مبتنی بر مغناطیس بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فناوری MAMR مربوط به‌شرکت وسترن دیجیتال اشاره کرد. با این فناوری باید منتظر هارد دیسک‌هایی با ظرفیت 40 ترابایت در آینده‌ای نزدیک باشیم.

اما تا آن زمان و با توجه به‌پیشرفت‌هایی که در زمینه فناوری‌های مبتنی بر پلاتر به‌دست آمده می‌توان به آن اطمینان داشت، چون هم قابل اعتماد هستند و هم پایدار و باثبات.

شرکت وسترن دیجیتال به‌تازگی شروع به‌عرضه هاردهای 14 ترابایت از خانواده "الترا استار HS14" کرده است. چگالی سطحی این هارد برابر با 1034GB/in2 است. این میزان از چگالی نتیجه بهره‌گیری از فناوری SMR است. یعنی این‌که میزان کارایی در دوباره‌نویسی در سکتورها در مقایسه با سایر هاردهایی که از این فناوری خاص استفاده نمی‌کنند تا حدودی کاهش یافته است.

سرعت چرخش هارد دیسک‌های مبتنی بر هلیوم 7200RPM و کش آن‌ها 512 مگابایت است. علاوه بر این، هارد الترا استار HS14 از فناوری‌های متعدد دیگری هم برخوردار است که موجب افزایش اطمینان‌پذیری و طول عمر آن می‌شود. 

به‌گفته شرکت سازنده، عمر این هارد 2.5 میلیون ساعت و دارای 5 سال ضمانت است. اینترفیس‌های موجود این هارد SATA 6 GB/s و SAS 12 GB/s هستند و سرعت انتقال دیتا در آن‌ها 233 مگابایت در ثانیه است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟