یک دوربین بدون آینه با سنسور 42 مگاپیکسلی
دوربین جدید سونی A7R III معرفی شد + عکس
شرکت سونی به تازگی از جدیدترین دوربین بدون آینه (Mirrorless) و فول فریم خود با بهره‌گیری از یک سنسور 42 مگاپیکسلی رونمایی کرد. این دوربین جدید سونی A7R III نام دارد و از فوکوس خودکار و نرخ فریمی عکس‌برداری 10 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

در سال 2015 نسل دوم دوربین‌های A7R سونی معرفی شده بود که دوربینی قدرتمند و بدون آینه محسوب می‌شد و به نوعی توان رقابت با دوربین‌های DSLR شرکت کانن و نیکون را داشت. حال سونی از نسل سوم این سری از دوربین‌هایش با نام اختصاصی A7R III رونمایی کرده که مثل نسل قبل از ساختار بدون آینه و سنسور 42 مگاپیکسلی و اکسمور آر (Exmore R) فول فریم بهره می‌برد. اما برخلاف نسل قبل از عکسبرداری با نرخ فریمی 10 فریم در هر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد که در نسل قبل محدود به 5 فریم بود.

دوربین A7R III سونی کاربران را قادر به ذخیره کردن 76 عکس با فرمت JPEG یا RAW فشرده شده می‌کند و همچنین امکان ذخیره کردن 28 عکس خام (RAW) فشرده نشده را هم ارائه خواهد کرد. عکس‌برداری بدون تأخیر با تکیه بر منظره‌یاب دوربین با نرخ 8 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین مذکور پشتیبانی می‌شود. اگرچه سنسور بکار رفته در دوربین A7R III مثل نسل قبل 42 مگاپیکسلی است، اما بهبودهایی را در مقایسه با آن به همراه دارد.

برای مثال لنز دوربین نام برده شده از پوشش ضد انعکاس، فاصله نزدیک و گستره دینامیکی بیشتری بهره می‌برد که این امر سبب می‌شود کیفیت عکس‌برداری با آن در محیط‌های کم نور افزایش یابد. سنسور دوربین 42 مگاپیکسلی A7R III از 15 استپ گسترده دینامیکی پشتیبانی می‌کند و بازه حساسی نوری آن 100 تا 32000 خواهد بود که البته  به 50 تا 105400 هم قابل افزایش است.

دوربین A7R III سونی از لرزشگیر 5 محوره هم بهره می‌برد و الگوریتمی تحت عنوان پیکسل شیفت مولتی (Pixel Shift Multi) در آن بکار رفته که به موجب آن چهار تصویر در لحظه عکس‌برداری ضبط می‌شوند و از ادغام آن‌ها یک عکس با دقت رنگ بالاتر و گستره‌ دینامیکی بیشتر به دست خواهد آمد. سیستم فوکوس خودکار دوربین A7R III هم بسیار دقیق و پیشرفته‌تر از نسل قبل طراحی شده است.

سونی مدعی شده که سیستم فوکوس خودکار دوربین A7R III در مقایسه با نسل قبل خود در محیط های تاریک و کم نور تا 2 برابر سرعت فوکوس بیشتری را ارائه می‌کند. صفحه نمایش یا منظره‌یاب دوربین مذکور از پنل اولد (OLED) تشکیل شده و به پوشش ضد انعکاس نور مجهز است. دوربین A7R III از فیلم‌برداری 4K بدون کراپ سنسور هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. سونی اشاره داشته که دوربین جدیدش را با قیمت 3200 دلار روانه بازار می‌کند. نظر شما در مورد این دوربین چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟