با 4 زبان کاملا عجیب دنیای برنامه‌نویسی آشنا شوید
همه می‌دانند که یادگیری برنامه‌نویسی کاری نسبتا دشوار است. شما به سال‌هال تمرین و مهم‌تر از آن پشتکار نیاز دارید تا بتوانید مهارت‌های برنامه‌نویسی را به خوبی کسب کنید. اما چالش اصلی در ارتباط با پیدا کردن خود زبان‌ برنامه‌نویسی است که به دنبال یادگیری آن هستید.

1606683296_1_0.gif

زبان‌هایی همچون پی‌اچ‌پی و جاوااسکریپت برای توسعه وب و زبان‌های جاوا و سوئیفت برای برنامه‌نویسی موبایل و ساخت برنامه‌های اندرویدی و iOS ایده‌آل هستند. اما در این میان زبان‌های بسیار عجیبی نیز وجود دارند که هنوز مشخص نیست چرا ساخته‌ شده‌اند.

1. chef

شف یک زبان برنامه‌نویسی است که برنامه‌های آن شبیه به دستورالعمل‌های آشپزی به نظر می‌رسند. به‌طور مثال قطعه کد زیر برنامه معروف Hello World Souffle را برای شما ایجاد می‌کند.

2. Whitespace

نام این زبان برنامه‌نویسی برخواسته از ترجمه آن است. این زبان برنامه‌نویسی برنامه‌هایی را ایجاد می‌کند که مجموعه‌ای از فضاهای خالی هستند. سایت این زبان توضیح بسیار کاملی در ارتباط با کارکرد این زبان ارائه کرده است.

3. remorse

زبان برنامه‌نویسی ریمورس از کدهایی شبیه به کدهای مورس استفاده می‌کند. زمانی که به کدهای این زبان نگاه می‌کنید ناخودآگاه به یاد تلگرام و زیردریایی‌های می‌افتید. برنامه Hello World در این زبان به صورت زیر نوشته می‌شود.

4.COW

زبان کاو اولین بار در سال 2003 منتشر شد. زبانی که شن هربر آن‌را خلق کرده است. Cow زبانی است که با اقتباس از زبان عجیب دیگری نوشته شده است. این زبان 12 دستور دارد. اکثر دستورات این زبان به شکل moos هستند و تنها در بزرگی و کوچکی کاراکترها همچون Moo، mOO، moO، mOo و.... با یکدیگر تفاوت دارند. قطعه کد زیر برنامه Hello World در زبان Cow را نشان می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟