برنامه‌نویسی یا زبان خارجه کدامیک؟
مدیرعامل اپل: به جای زبان خارجی، زبان برنامه‌نویسی یاد بگیرید
تیم کوک، مدیرعامل اپل بر این باور است که دانش‌آموزان به جای آن‌که وقت خود را صرف یادگیری یک زبان خارجی کنند، بهتر است وقت خود را صرف یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی کنند.

1606683296_1_0.gif

مدیرعامل اپل در جریان سفر خود به کشور فرانسه و دیدارش با رییس جمهوری این کشور بر لزوم برگزاری کارگاه‌های برنامه‌نویسی بیشتر و همچنین شیوه پرداخت مالیات در کشور فرانسه به گفت‌وگو پرداخت. او در جریان این دیدار به تاریخچه شرکت اپل اشاره داشت و اعلام کرد: «شرکت اپل از همان بدو تاسیس بر مبنای ایده‌پردازی و ارائه طرح‌های بکر و نابی بنیان گذاشته شد که ثمره آن خلق محصولاتی بود که چهره دنیای فناوری را متحول ساختند. در این راه دانشمندان علوم کامپیوتر، تیمی از هنرمندان و نوازندگان به مهندسان این شرکت در خلق محصولات کاربردی کمک کردند. برنامه‌های کاربردی موبایلی که امروزه آماده شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرند به شکل کاملا تاثیرگذاری فرآیند آموزش و یادگیری را ساده کرده‌اند. به‌طور مثال اگر در گذشته مجبور بودید برای یادگیری یک ساز همچون گیتار به کلاس‌های آموزشی بروید اکنون این شانس را دارید تا همان آموزش‌ها را از طریق یک برنامه کاربردی به دست آورید.» اما یکی از مباحث که تیم کوک به آن اشاره داشت و مورد توجه جدی رسانه‌ها قرار گرفته در ارتباط با برنامه‌نویسی است.

تیم کوک بر این باور است که یادگیری برنامه‌نویسی برای دانش‌آموزان فرانسه به مراتب مهم‌تر از یادگیری زبان انگلیسی است. به واسطه آن‌که یادگیری تنها یک زبان برنامه‌نویسی می‌تواند راه را برای کمک‌رسانی به 7 میلیارد نفر جمعیت کره زمین هموار سازد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «منظورم این نیست که مردم نباید به سراغ یادگیری زبان انگلیسی بروند؛ اما بر این باور هستند که آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی از مقطع پایه رویکردی است که از سوی کشورهای سراسر جهان باید به مرحله اجرا درآید.» در نهایت تیم کوک به زبان سوئیفت اشاره کرد و اعلام داشت سوئیفت زبانی ساده بوده که یادگیری آن به همان اندازه‌ای که با محصولات اپل کار می‌کنید ساده است. اپل سعی کرده است ساده‌ترین تکنیک‌ها و بهترین محیط برنامه‌نویسی و آموزشی را در این خصوص برای کاربران آماده سازد. موضوعی که تیم کوک به آن اشاره دارد، رویکردی است که حتا باراک اوباما نیز آن‌را تحسین کرده بود. در حال حاضر بسیاری از مدارس ایالات متحده دروس مربوط به برنامه‌نویسی را به‌طور جدی به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟