ایمن‌سازی داده‌ها
چگونه می‌توانیم کارت حافظه را در گلکسی نوت 8 رمزگذاری کنیم؟
گلکسی نوت8 همراه با 64 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفت. این حجم از فضای ذخیره‌سازی برای بسیاری از کاربران ایده‌آل و کافی است. اما اکثر کاربران ترجیح می‌دهند داده‌های خود را روی کارت حافظه ذخیره‌سازی کنند و تا حد امکان از فضای داخلی گوشی خود استفاده نکنند. در چنین شرایطی کاربران به سراغ کارت‌های حافظه می‌روند. اما چگونه می‌توان داده‌های روی کارت حافظه را ایمن نگه داشت؟

1606683296_1_0.gif

اگر شما هم جزء آن گروه از کاربرانی هستید که از کارت حافظه روی نوت 8 استفاده می‌کنید، بد نیست در خصوص شیوه رمزنگاری کارت‌ حافظه از طریق گلکسی نوت 8 اطلاعاتی داشته باشید. به ویژه اگر به دنبال آن هستید تا اطلاعات شخصی خود را روی کارت حافظه ذخیره‌سازی کنید. داده‌های درون حافظه داخلی گوشی مادامی که گوشی در وضعیت قفل قرار دارد ایمن هستند. برای امن نگه داشتن گوشی خود از تکنیک‌های مختلفی همچون به‌کارگیری مکانیزم تشخیص چهره و عنبیه چشم می‌توان استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی

همه چیز در باره گلکسی نوت 8 سامسونگ + عکس
فبلت جدید سامسونگ چه مشخصه‌های جدیدی دارد؟

 اما این امکان وجود ندارد تا چنین راهکارهایی را بسط داده و در ارتباط با کارت حافظه نیز از آن‌ها استفاده کرد. اگر کارت حافظه به دستگاه دیگری یا به یک سامانه کامپیوتری متصل شود آن‌گاه همه داده‌های شما در دسترس قرار خواهند گرفت. اما اگر کارت حافظه خود را با استفاده از گلکسی نوت 8 رمزنگاری کنید، داده‌های شما تنها از طریق گلکسی نوت 8 و زمانی که قفل دستگاه باز شود در دسترس قرار خواهند گرفت. همچنین به این موضوع دقت کنید که پس از رمزنگاری کارت حافظه با گلسی نوت 8 حتا اگر کارت حافظه را به دستگاه دیگری نیز متصل کنید، دیگر به اطلاعات دسترسی نخواهید داشت مگر این‌که ابتدا از طریق نوت 8 کارت حافظه را رمزگشایی کنید.

شیوه به‌کارگیری این تکنیک چگونه است؟

مرحله اول، به بخش تنظیمات نوت 8 وارد شده و در ادامه بخش مربوط به قفل صفحه و امنیت را انتخاب کنید.

مرحله دوم، صفحه را به سمت پایین پیمایش کرده و گزینه رمزنگاری کارت حافظه را انتخاب کنید.

مرحله سوم، زمانی که گزینه Encrypt SD Card را انتخاب کنید، فرآیند رمزنگاری آغاز می‌شود. اگر از یک گذرواژه یا الگوی رمزنگاری استفاده کرده‌اید، در این مرحله باید آن‌ها را انتخاب کنید.

به این نکته دقت کنید که فرآیند رمزنگاری بسته به اطلاعاتی که روی کارت حافظه قرار داده‌اید ممکن است از یک ساعت تا چند ساعت به طول انجامد. اطمینان حاصل کنید باتری دستگاه کم نباشد. البته برای اطمینان بیشتر بهتر است، گوشی خود را به برق متصل کنید که خیال‌تان راحت باشد. (رمزنگاری فرآیندی است که از پردازنده مرکزی استفاده کرده و در نتیجه به انرژی نسبتا قابل توجهی نیاز دارد.)

در مدت زمان رمزنگاری نمی‌توانید از کارت حافظه خود استفاده کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که اگر دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید (Reset)، دیگر قادر نخواهید بود به اطلاعات رمزنگاری شده دسترسی پیدا کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر سروین
سروین

سلام و عرض ادب و احترام.ممنون بابت توضیحات دقیقتون.یه سوال داشتم امیدوارم بتونین راهنماییم کنید

من رمم رو با نوت ۸ اینکریپت کرده بودم بعد از توی گوشی درآوردم گوشی جدید خریدم انداختم تو اون فایلارو نشون نمیداد نمیدونستم گوشی نوت ۸ رو هم ریست کارخونه کرده بودم و الان فایلام رو تو اونم نشون نمیده چیکار کنم بتونم اینارو دیکریپت کنم.ممنون میشم در صورت اطلاع راهنمایی بفرمایید