تحقق آرمان 13 ساله
30/06/1396 - 18:11
 تحقق آرمان 13 ساله: انتخاب رئیس سازمان نظام‌صنفی به‌عنوان عضو صاحب نظر کمیسیون تنظیم‌مقررات‌
از نظر عضو کمیسیون اینترنت اشیاء و داده‌های عظیم سازمان نظام صنفی رایانه کشور، یکی از آرمان‌های نظام‌صنفی رایانه در دهه گذشته سر انجام محقق شد.

1606683296_1_0.gif

به گزارش خبرنگار ماهانه شبکه، بهرام زاهدی عضو کمیسیون اینترنت اشیاء و داده‌های عظیم با اعلام این موضوع که با انتخاب مهندس ناصر‌علی سعادت رئیس سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور به‌عنوان عضو صاحب نظر کمیسیون تنظیم‌مقررات‌، دوره‌ای جدید از تعاملات دولت و نظام‌صنفی آغاز شده است .
این در حالی است که به جهت عدم وجود تعاملات سطح بالا عملاً خیلی موضوعات از مسیر عادی گفت و شنود بخش خصوصی با حاکمیت خارج و تبدیل به چالش‌های بعضاً بی‌مورد، غیر ضروری و ادامه‌دار می‌گردید که با این انتخاب، روند تعاملی شروع شده بخش خصوصی برای ایفای نقش اصلی خود که از دولت قبل شروع شده بود در این دولت به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کرده است.
عضو کمیسیون اینترنت‌ اشیاء و داده‌های عظیم سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای کشور معتقد است که این اقدام نه یک حرکت مقطعی، بلکه آغاز یک استراتژی حاکمیتی برای نزدیکی بخش خصوصی به بدنه تصمیم گیری در حاکمیت و نشان دهنده وجود عزم و اراده سطح بالا در نگرش‌های مدیریتی وزیر محترم فناوری‌اطلاعات و ارتباطات برای فعال‌سازی بخش خصوصی جهت ایفای نقش اصلی خود که همانا انجام کلیه وظایف و تکالیف صنف فناوری‌اطلاعات و شروع مسیر متعالی برای راه‌اندازی واقعی نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور می‌باشد.
مهندس زاهدی ضمن ابراز خوشحالی از این انتخاب و تبریک به اعضای صنف از آنان خواست همانند گذشته با احساس مسئولیت بیشتر، ضمن حمایت از این نگرش، همراهی و همیاری خود را با سازمان‌نظام  صنفی رایانه‌ای کشور جهت ترغیب و تشویق مسئولین سازمان برای تحقق پیشبرد اهداف مترقی مندرج در اصل 44 قانون اساسی و ارتقا سطح حضور بخش خصوصی در دایره تصمیم‌گیری‌های حوزه فناوری اطلاعات افزایش دهند.
علی رغم زحمات مدیران قبلی سازمان، واقعیت این است که بالاخر زحمات 13 ساله در این مقطع نتیجه داده و به ثمر نشسته است.
صد البته که این اقدام همانند اقدامات قبلی تیم مدیریتی سازمان نظام‌صنفی، نیازمند پیگیری‌های مستمر در سطوح مختلف جهت اجرای صحیح، دقیق و به موقع برنامه‌ها برای تحقق راهبردها، سیاست‌های سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور خواهد بود.
زاهدی افزود این انتخاب از چند جهت برای سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور دارای اهمیت می‌باشد. از یک طرف این انتخاب، حلقه ارتباطی بین حاکمیت و بخش خصوصی به صورت قانونی تکمیل نموده است و از طرف دیگر ارایه این پیشنهاد توسط وزیر محترم و تأیید و صدور این حکم هیات محترم دولت، ابهامات بی‌مورد چندین ساله را برای سپردن وظایف صنفی به سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور را حل و رفع نمود.
همانطوری که انتظار اعضای صنف از تیم مدیریتی سازمان، رفع موانع موجود در صنف برای ایجاد رونق اقتصادی در بازار فناوری‌اطلاعات کشور است، انتظار مدیران سازمان به خصوص رئیس سازمان از همکاران خود در سازمان مرکزی نصر و همچنین نصر استان‌ها این است که با اجرای برنامه‌های ابلاغی، هماهنگی، همراهی، همدلی و انجام اطلاع رسانی‌های به‌موقع، مهندس سعادت و تیم مدیریتی سازمان را برای پیشبرد این اقدامات  همراهی نمایند .
با این اوصاف به‌نظر می‌رسید با نگرش‌های جدید در دولت دوازدهم و همچنین تفکرات چابک وزیر محترم، سازمان نظام صنفی رایانه کشور وارد مرحله بزرگ و جدیدتری از حیات مدیریتی خود شده‌است که نیازمند عزم جدی و تحرک قابل قبول اعضا برای تحقق آرمان‌های صنف رایانه کشور می‌باشد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟