وزیر ارتباطات خبر داد
28/06/1396 - 14:50
۳  ماهواره دانشگاهی ایرانی آماده پرتاب
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی سه ماهواره دانشگاهی برای پرتاب خبر داد و گفت: این ماهواره‌ها در نوبت پرتاب قرار دارند، در صورتی که وزارت دفاع اعلام آمادگی کند، پرتاب خواهند شد.

1606683296_1_0.gif

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای کشور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۳ مجموعه ماهواره داریم که آماده پرتاب است و طبیعتا در نوبت پرتاب قرار دارند.
وی افزود: با وزارت دفاع صحبت های لازم صورت گرفته و زمانی که آنها اعلام کنند پرتاب را انجام می دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: بدنبال این هستیم که ماهواره ها پرتاب شوند و اولویت ما نیز این است که از ظرفیت لانچرهای داخلی استفاده کنیم.
جهرمی تاکید کرد: البته تابع شرایط وزارت دفاع هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ماهواره دوستی که در دانشگاه شریف قرار دارد و اکنون ۳ ماه است که این ماهواره آماده پرتاب می باشد و هزینه ها نیز به وزارت دفاع پرداخت شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: منتظر هستیم برنامه ریزی عملیاتی صورت بگیرد و همچنین منتظر پاسخ وزارت دفاع در خصوص پرتاب ماهواره دوستی هستیم.
وی افزود: منعی نداریم که از لانچرهای بین المللی استفاده کنیم و اگر این آمادگی وجود داشته باشد از این لانچرها استفاده خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: همواره توسعه صنعت فضایی به عنوان یک صنعت استراتژی است که در عرصه های کشاورزی، هواشناسی، حمل و نقل و ... مورد استفاده قرار می گیرد و مورد توجه ما است.

ایسوس

نظر شما چیست؟