11/06/1396 - 14:56
۳۰ درصد خطوط تلفن کشور کیفیت لازم برای اینترنت پرسرعت را ندارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۳۰ درصد خطوط ارتباطی ثابت کشور، کیفیت لازم برای ارائه اینترنت با سرعت بالا را ندارند که این مشکل باید اصلاح شود.

1606683296_1_0.gif

 محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه امروز اشتغال در دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بخش ایجاد کننده ثروت ملی تبدیل شده است، تاکید کرد : طی چهار سال گذشته با سختی فراوان، زیرساختهای مناسبی در این بخش آماده شده و امروز زمان بهره برداری از آن است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تامین زیرساخت در مدت ۳ سال توسعه خوبی داشته است، گفت: عقب ماندگی توسعه ۱۲ ساله زیرساخت در ۳ سال اخیر جبران شده و هم اکنون زمان استفاده از ثمرات آن است.

وی با تاکید براینکه اگر در توسعه خدمات این بخش، اقدام نکنیم کشورهای دیگر اقدام کرده و تحول حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتظر نمی ماند، اظهار داشت: ۳۰ درصد خطوط ارتباطی ثابت کشور، کیفیت لازم برای اینترنت با سرعت بالا را ندارد که باید اصلاح شود. همچنین مشکلات بیمه، مالیات و دستگاههای نظارتی برای کسب و کارهای نوپا از دیگر مسائل این بخش است که امیدواریم با همکاری مجلس بتوانیم در ۶ ماهه نخست این دولت، قوانین و مقررات این حوزه را تدوین کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به توسعه اینترنت در روستاها نیز گفت: زمانی انتقاداتی به بردن اینترنت به روستاها وجود داشت که چرا این کار انجام می شود، اما در قانون این موضوع تکلیف شده است و عدالت اجتماعی و ضرورت وجود خدمات ارتباطی در روستاها از جمله دلایل این توسعه است.

وی با تاکید براینکه درخواست نخست روستاییان اینترنت است، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش ها اما در اجرای طرح توسعه ارتباطات اجباری روستایی (USO) اشکالاتی وجود دارد و  امیدواریم با تغییر مدل و شیوه خود، بتوانیم این نیاز را برای روستاییان فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ما به مردم قول داده ایم تا ۴ سال آینده ، مشکل تلفن و اینترنت ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را حل کنیم. در حوزه اتصال فیبرنوری به دانشگاه ها و مراکز دولتی استانها نیز لازم است مخابرات این موضوع را انجام دهد و به صورت بلند مدت هزینه آن را دریافت کند که این کار به موضوع دولت الکترونیک و شبکه علمی کشور کمک می کند.

به گفته آذری جهرمی، در برنامه پنجم توسعه برای حوزه فناوری اطلاعات سالانه ۱۹.۴ درصد ارزش افزوده دیده شده است و ارزش این بازار در پایان برنامه باید ۲.۵ برابر شود و رشد ۵ برابری را داشته باشیم.

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟