19/04/1396 - 13:40
طرح کلان وزارت ارتباطات برای پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران
رئیس دانشکده پست و مخابرات، در افتتاحیه کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، گفت:‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران طرح کلانی را طراحی کرده است و از تمام بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخشهای تولیدی، صنایع و محققین دعوت کرده است تا نظرات خود را مطرح کنند.

1606683296_1_0.gif

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر وحید یزدانیان رئیس دانشکده پست و مخابرات، در افتتاحیه کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، برگزاری کارگاه های آموزشی با این اتحادیه را موجب افزایش تعاملات و انتقال دانش و تجربه بین المللی به داخل کشور عنوان و از  آمادگی دانشکده برای افزایش همکاری با اتحادیه مذکور، خبر داد. 
با تشکر از همکاری دفتر آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی مخابرات و آکادمی ارتباطات و فناوری شرکت هند در برگزاری این کارگاه بین المللی اظهار داشت: با توجه به شعار سال جاری اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر داده های عظیم توانمند ساز جوامع باید توجه داشت که داده های عظیم بر مبنای اینترنت اشیاء شکل می گیرد و این دو از هم جدا شدنی نیست.

وی در تعریف ازIOT  گفت: اتصال تعداد قابل توجهی از اشیا به اینترنت IOT  است که تولید اطلاعات بی شماری می کند که با تحلیل آن اطلاعات می توان به علایق و سلیقه کاربران دست یافت و از این رو، برای سیاستگذاران بسیار با اهمیت است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیوستگی اینترنت اشیا و داده های عظیم که از هم قابل جدا کردن نیستند؛  مباحث مربوط به اینترنت اشیا برای ما و اتحادیه جهانی مخابرات و جهان در حال توسعه، بسیار مهم است.
رئیس دانشکده پست و مخابرات ادامه داد: در زمینه پیاده سازی و توسعه اینترنت اشیاء ملاحظاتی وجود دارد که بعضی از آنها در حوزه امنیت ، استانداردها ، ایجاد شبکه های ارتباطی است که خوشبختانه در این کارگاه تمام این مباحث پوشش داده می شود.

مطلب پیشنهادی

سال 2037 اینترنت در چه وضعیتی خواهد بود؟

دکتر یزدانیان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات برای پیاده سازیIOT  در کشور طرح کلانی طراحی کرده  است و از تمام بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخشهای تولیدی، صنایع و محققین دعوت کرده است است تا نظرات خود را مطرح و با تشریک مساعی این طرح را پیش برند.

وی با استقبال از برگزاری دوره های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات افزود: برگزاری دوره های مشترک با ITU ، باعث هماهنگی و همگرایی برنامه های ملی ما با برنامه های بین المللی شده، امکان موفقیت برنامه های ما را بالا برده و در این رابطه آمادگی افزایش سطح همکاری با این اتحادیه وجود دارد .

مطلب پیشنهادی

زنجیره بلوکی: حلقه گمشده اینترنت اشیا

گفتنی است، کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، با حضور مدرسین بین المللی از اتحادیه جهانی مخابرات و  نزدیک  به 80 نفر شرکت کننده از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و سازمان ها و شرکت های داخلی از 17 تیرماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.

ایسوس

نظر شما چیست؟