کارپینو: اپلیکیشن رسمی سازمان تاکسیرانی
19/01/1396 - 13:25
رقیب جدید اسنپ و تپ‌سی رسما آغاز به کار کرد
در چند ماه اخیر ماجرای اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های سفارش آنلاین تاکسی در تهران حسابی پرسروصدا و با کش و قوزهای فراوانی مواجه بوده است. در تازه‌ترین اتفاق این حوزه، سازمان تاکسی‌رانی تهران اپلیکیشن رسمی و مجوزدار خود به نام کارپینو را به راه انداخت.

1606683296_1_0.gif

کارپینو مسافر، اپلیکیشن رسمی سفارش تاکسی آنلاین سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران است که از اسفندماه گذشته فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده و از اولین روزهای سال جدید به طور رسمی و گسترده فعالیت می‌کند. 

مازیار حسینی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اعلام خبر فوق، گزارش داد این اپلیکیشن فعالیت خود را با 2500 راننده تاکسی آغاز کرده و 12 هزار و 500 نفر هم در نوبت آموزش قرار دارند. 

در حالی که اپلیکیشن‌های اسنپ و تپ‌سی هم‌اکنون در تهران فعالیت می‌کنند اما مازیار حسینی اعتقاد دارد «کارپینو» اولین سامانه اینترنتی برای درخواست تاکسی‌های رسمی در شهر تهران است و از طریق این اپلیکیشن می‌توان درخواست سفر مسافران را به رانندگان، جهت تخصیص تاکسی ارسال کرد.

حسینی هدف سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران از راه‌اندازی کارپینو را چنین بیان می‌کند: «یکی از اهداف ما تغییر ساز و کار حرفه قدیمی و با اهمیتی چون تاکسیرانی با بهره‌مندی از فناوری است چرا که معتقدیم استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند ما را در زمینه مدیریت ترافیک و افزایش کارایی کمک کند. این اپلیکیشن‌ها واسطه‌ای بین مسافر و رانندگان هستند که به دلیل سهولت دسترسی می‌توانند تقاضای سفر را کاهش دهند و با افزایش درآمد رانندگان زمینه رضایت هر دو طرف موضوع را فراهم کردند.»

اکنون باید دید با ورود کارپینو به حوزه سفارش آنلاین تاکسی؛ وضعیت اسنپ و تپ‌سی چگونه خواهد بود. البته، رقابتی شدن این بازار هم به نفع مسافران و هم به نفع رانندگان تاکسی است و احتمالا در آینده باید شاهد شکست قیمت‌ها و افزایش کیفیت سرویس‌ها و همین‌طور طرح‌ها و امتیازهای تشویقی از سوی این سیستم‌ها باشیم. 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟