رفع مشکل شماره‌گذاری
15/01/1396 - 16:34
مشکل تردد خودروهای برقی در ایران حل شد!
خودروهای برقی یکی از راه‌کارهای مقابله با آلودگی هوا در کلان‌شهرها هستند. در چند سال گذشته، چندین خودروی برقی ملی تولید و رونمایی شده است. همچنین، برخی از خودروسازهای معروف جهان مدل‌هایی وارد بازار ایران کردند اما همگی با یک مشکل بزرگ روبرو بودند که به نظر می‌رسد رفع شده است.

1606683296_1_0.gif

معاون توسعه فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از رفع مشکل شماره‌گذاری خودروهای برقی در کشور خبر داد و گفت: «این اقدام کمک شایانی به رفع آلودگی هوای کشور خواهد کرد.»

مطلب پیشنهادی

خودروی برقی یوز افتتاح شد + عکس
با حضور و رانندگی ریاست جمهوری

دکتر علی وطنی امروز، 15 فروردین ماه در مراسم افتتاح دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به تلاش محققان کشور در زمینه تولید خودروهای برقی، اظهار کرد: «معاونت علمی از هر نوع فناوری که در راستای رفع نیازهای کشور و استفاده از مزایای آن از سوی مردم باشد، حمایت می‌کند.»

وی تولید خودروهای برقی را از این نوع فناوری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: «به منظور توسعه این فناوری در دولت یازدهم موانع شماره‌گذاری این نوع خودروها رفع شده است.»

در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران اعلام شد، از سوی دانشگاه آزاد خودروی الکتریکی کوادرو با وزن 400 کیلوگرم طراحی شده است. حداکثر سرعت این خودرو 80 کیلومتر بر ساعت و زمان شارژ آن سه ساعت است و علاوه بر آن سیستم ترمز آن چهارچرخ دیسک است.

خودرو برقی دو سرنشین یوز از دیگر دستاوردهای دانشگاه آزاد در این زمینه است، ضمن آنکه موتورسیکلت الکتریکی پاراکس در کلاس اسکورت شهری نیز عرضه شده است. سیستم انتقال قدرت این موتورسیکلت دارای راندمان 98 درصد بوده و قادر است که با شارژ باتری کامل 200 کیلومتر را طی کند. 

ایسوس

نظر شما چیست؟