توسط محققان کشور صورت گرفت
ساخت سانترفیوژ پزشکی با سرعت 20 هزار دور در دقیقه
ساخت سانتریفیوژهای پزشکی نیاز به دانش بالایی دارد و یکی از صنایع های‌تک محسوب می‌شود. پس از موفقیت در تولید سانتریفیوژ پزشکی با توان 15 هزار دور در دقیقه، حالا محققان کشور توانستند سانتریفیوژ پزشکی با توان 20 هزار دور در دقیقه را بسازند.

1606683296_1_0.gif

غلامعلی فلاتی مجری طرح در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی شمس‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ساخت و تولید سانتریفیوژ 20 هزار دور در دقیقه گفت: «این دستگاه دارای کاربردهای تحقیقاتی و کلینیکالی است. این دستگاه که قادر است با سرعت بالا سرم را از پلاسمای خون جداسازی کند، برای آنالیز خون در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کاربرد دارد؛ ضمن آنکه برای تشخیص سرطان‌های زنان نیز به کار برده می‌شود. تاکنون برای تشخیص این بیماری از لام استفاده می‌شد که این روش دقیقی برای تشخیص سلول‌های سرطانی نبوده است، از این رو ما اقدام به طراحی و ساخت این سانتریفیوژ کردیم.»

به گفته فلاتی، تنها رقیب این دستگاه یک شرکت آلمانی است که توان سانتریفیوژهای تولیدشده در این شرکت 18 هزار دور گزارش شده است. این محقق با تاکید بر اینکه این سانتریفیوژ دارای 150 قطعه است و اظهار کرد: همه قطعات و اجزای این دستگاه بومی‌سازی شده است و تنها بخش موتور آن از سوی یک شرکت اروپایی تولید شد که دلیل آن نبودن شرکتی در داخل کشور است که بتواند یک موتور با حجم کم و توان بالا تولید کند.
 

ایسوس

نظر شما چیست؟