دولت شبکه‌های اجتماعی را به رسمیت می‌‌شناسد
سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در شورای اداری استان گلستان، با بیان این‌که دولت با شبکه‌های اجتماعی مشکلی ندارد، گفت: «سیاست شورای‌عالی فضای مجازی شفاف‌سازی همه کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی است و هرکسی که در این فضا کار می‌کند، باید هویتش مشخص باشد.»

1606683296_1_0.gif

صالحی امیری ادامه داد: « این به معنای محدودیت نیست؛ بلکه دولت شبکه‌های اجتماعی را به رسمیت می‌شناسد و آن را یک فرصت تلقی کند؛ اما اصل بر نظام‌مندی است. نیازمند بستری مناسب برای دسترسی آزاد آحاد جامعه به اطلاعات هستیم و از طرفی باید مراقبت کنیم فضا به محیط ناسالم تبدیل نشود. همه کانال‌ها و شبکه‌ها، مشخصات خود را در سامانه ثبت می‌کنند و تاکنون بیش از چهار هزار کانال ثبت نام کرده‌اند و این نشان می‌دهد صاحبان شکبه‌ها برای شفاف‌سازی دچار مشکل نیستند.»

صالحی‌امیری از موفقیت  اصغر فرهادی اظهار خرسندی کرد و گفت: «اصغر فرهادی با حضور نیافتن در آمریکا و کسب موفقیت، فرهنگ ایران را که فرهنگ صلح و دوستی است به دنیا نمایش داد. موفقیت آقای فرهادی را به جامعه هنر تبریک می‌گویم. این اتفاق بزرگی بود، آن هم در شرایطی که دولت امریکا حداقل حقوق را گرفته بود و این نشان می‌دهد صدای فرهنگ ایرانی در جهان شنیده شد. اقدام فرهادی نشان می‌دهد فرهنگ ایران فرهنگ صلح و دوستی است و این اتفاق پیام روشنی داشت و نشان داد دنیای امروز، دنیای گفتگو و تبادل فرهنگی است و رفتار رئیس جمهور آمریکا در تضاد با این تفکر است.»

وزیر ارشاد با بیان این که امسال ۶ فیلم در حوزه دفاع مقدس داشتیم، افزود: «در حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس، برنامه‌های مشترکی با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس داریم و همکاری خوبی را در جلساتی که داشتیم آغاز کرده‌ایم. هفته گذشته با برگزاری جلسه‌ای، برنامه‌ ریزی‌های خوبی را برای سینما، موسیقی، کتاب و سایر هنرها انجام دادیم.»
 

ایسوس

نظر شما چیست؟