کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا میزبان فضایی‌ها
آخرین دستاوردهای فضایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها رونمایی شدند
دانش و صنعت هوافضا امروزه نقش مهمی را در تحولات کشورها و منطقه‌ها بازی می‌کنند. در همین راستا، شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا با حضور وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران، صبح امروز کار خود را آغاز کرد. در حاشیه این کنفرانس نیز نمایشگاهی برپا شده که آخرین دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

در این مراسم حسن کریمی مزرعه‌شاهی، دبیر این کنفرانس با تاکید بر نقش صنعت هوافضا در تحولات کشورها گفت: «اثرگذاری این فناوری تا حدی است که شاید بتوان عمده‌ترین بودجه‌های تخصیص یافته در برخی کشورهای پیشرفته یا حتی در حال پیشرفت را شامل محصولات شاخه هوافضا و زیرشاخه آن دانست. در این راستا برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی نقش به‌سزایی را در تشویق به تولید علم و دانش و تحقق پژوهش برعهده دارند. در این دوره از کنفرانس 600 مقاله ارسال شد که پس از داوری 210 مقاله برای ارائه شفاهی و 238 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شدند. همچنین 28 کارگاه آموزشی از جمله برنامه‌های این کنفرانس است که توسط اساتید خارجی برگزار می‌شود. محققان کشورهایی از هلند، روسیه و چین در دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی در این کنفرانس شرکت دارند.»

مهم‌ترین محورهای این کنفرانس شامل آیرودینامیک، پیشرانش، سازه‌های هوافضایی، علوم و فناوری فضایی، دینامیک پرواز و کنترل و مدیریت صنایع هوافضایی می‌باشد. در حاشیه شانزدهمین دوره کنفرانس، نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها دایر شده است. این نمایشگاه از 3 لغایت 5 اسفندماه در دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي برگزار می‌شود.

ایسوس

نظر شما چیست؟