توضیحات ایرانسل درباره حمله هکری به سامانه کنترل حساب اینترنتی
30/11/1395 - 19:10
اطلاعات مشترکان ایرانسل دوباره هک شدند!
از امروز صبح خبرهایی درباره حمله هکری به سامانه کنترل حساب‌ اینترنتی مشترکان ایرانسل در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و برخی کاربران عکس‌هایی از سایت هک شده نشان دادند.

1606683296_1_0.gif

بالاخره روابط عمومی اپراتور ایرانسل به طور رسمی و از طریق ارسال پیامکی این حمله هکری را تایید کرد. ایرانسل در پیامک خود گفته است: «پیرو پرسش‌های مطرح شده از جانب برخی رسانه‌ها مبنی بر نفوذ به سامانه کنترل حساب اینترنتی ایرانسل به اطلاع می‌رساند، یک حمله هکری در مراحل ابتدایی توسط تیم کارشناسان امنیت شبکه ایرانسل شناسایی و دفع شده است.»

هک اطلاعات و حساب‌های کاربری مشترکان ایرانسل اتفاق تازه‌ای نیست و بار دیگر نیز اوایل همین سال شاهد هک و افشای اطلاعات کاربری ۲۰ میلیون مشترک ایرانسل بودیم. اما این بار به نظر می‌رسد حمله به ایرانسل روش دیگری داشته است و سامانه حساب‌های اینترنتی مشترکان مورد حمله هکری قرار گرفته است. 

برخی منابع می‌گویند این حمله هکری با استفاده از یک برنامه ساده رخ داده است. این برنامه از هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی و به طور خاص در کانال‌های تلگرام دست به دست شده است و به فرد مهاجم این اجازه را می‌دهد با تغییر رمز سامانه کنترل حساب اینترنتی ایرانسل قربانی، به اطلاعات مشترک مورد نظر نزد ایرانسل دسترسی پیدا کند. 

جالب است که هکر منتشر کننده این ابزار در پیامی به این اپراتور هشدار داده است که در صورت برطرف نکردن سریع این نقص امنیتی، نسخه دوم این ابزار هک را عمومی می کند. عملکرد این ابزار هک به گونه‌ای است که هکر می‌تواند پس از نفوذ به حساب قربانی از طریق ارسال شارژ هدیه، کلیه شارژ (موجودی ریالی) قربانی را به حساب خود ارسال نماید.

ایسوس

نظر شما چیست؟