آیا اسنپ و تپ‌سی پلمپ می‌شوند؟
در یک سال اخیر، ارائه خدمات تاکسی موبایلی باعث ایجاد نارضایتی‌های فراوانی در میان صنف آژانس‌های تردد شهری شده است. این در حالی است که فعالیت صاحبان آژانس و در پاره‌ای موارد تاکسی‌ها با چالش مواجه شده است و هر از گاهی شاهد اعتراضات دسته‌جمعی آنها نسبت به فعالیت آژانس‌های آنلاین هستیم. اما در چند روز اخیر ارائه خدمت توسط دو آژانس موبایلی اسنپ و تپسی با اختلال رو‌به‌رو شده و شائبه جلوگیری از ادامه کار این دو استارت‌آپ را تقویت کرده است؛ موضوعی که مانع از دسترسی مردم به خدمات باکیفیت و ارزان‌تر خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

سید مهدی میرمهدی کمیجانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران درخصوص این اختلال گفت: «براساس خواسته اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، روز گذشته موافقت خود را با بستن این دو واحد صنفی (اسنپ و تپسی) در قالب نامه‌ای به این اتاق اعلام کردیم. اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به دلیل اینکه آژانس‌های موبایلی مذکور جواز متفاوتی به نسبت فعالیت خود دارند، طی نامه‌ای درخواست پلمب این واحدهای صنفی را به ما داد که ما هم متقابلا در پاسخ به این نامه اعلام موافقت کردیم؛ اما انجام روال بستن و پلمب را به خود اتاق واگذار کردیم.»

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه ما مخالف فعالیت‌های مبتنی بر تکنولوژی نیستیم، خاطرنشان کرد: «دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که نمی‌خواهد این دو کسب‌وکار به فعالیت خود ادامه دهند. با این حال اختیار پلمب این دو واحد صنفی برعهده اتاق بازرگانی است و با توجه به نقش نظارتی که در بخش تولید، توزیع یا خدمات فنی بر تمامی اصناف دارد، می‌تواند مانع از فعالیت آنها در کشور شود. در نامه‌ای که به اتاق بازرگانی نوشتیم از تداخل فعالیت صنفی این دو آژانس موبایلی گفتیم؛ اما این را هم گفتیم که اتحادیه فناوران دوست ندارد خودش به‌صورت مستقیم وارد ماجرای پلمب شود و عده‌ای را از نان خوردن بیندازد لذا مراتب اجرایی را به خود اتاق واگذار کردیم. بنده به شخصه موافق صددرصدی فعالیت‌های اینترنتی در کشور هستم؛ اما به شرطی که قانون را رعایت کنند مثلا این دو اپلیکیشن موبایلی حاضر به دریافت جواز کسب‌وکارهای مجازی از اتاق بازرگانی شوند.»
 

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟