کانال‌‌های ثبت‌نام نشده فیلتر می‌شوند
آغاز به کار سامانه احرازهویت کانال‌‌های تلگرام در ایران + مراحل ثبت‌نام
مرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد ضمن اعلام خبر آغاز به‌کار سامانه احرازهویت کانال‌‌های تلگرامی، گفت که کانال‌های ثبت‌نام نشده تلگرام با بیش از 5 هزار عضو، فیلتر می‌‌شوند.

1606683296_1_0.gif

مرتضی موسویان درخصوص علل این تصمیم گفت: «یکی از دلایل مهم تصمیم شورای‌عالی فضای مجازی برای ثبت کانال‌های تلگرامی و صفحات مجازی، درخواست ارگان‌ها، اصناف، هنرمندان و مشاهیر برای جلوگیری ایجاد صفحات جعلی به نام آنها در این شبکه‌ها است. دارندگان این کانال‌ها موظف هستند از طریق وبگاه ساماندهی وزارت ارشاد حداکثر تا یک ماه آینده کانال خود را ثبت نمایند. اگر کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵ هزار عضو تا یک ماه آینده ثبت‌نام نکنند، کانال غیر قانونی محسوب شده و از ادامه فعالیت‌شان جلوگیری خواهد شد.

مراحل ثبت نام و احرازهویت کانال‌های تلگرام

1- به سایت samandehi.ir مراجعه کنید
2- بر روی منوی «ثبت‌نام» کلیک کرده واطلاعات درخواستی را تکمیل کنید.
3- در ادامه، یک روبات را به‌عنوان مدیر کانال انتخاب کنید. وظیفه این روبات، تایید کانال براساس شرایط احراز هویت است. پس از تایید ربات مذکور، کانال یک کد یکتا به نام «شامک» دریافت می‌کند.
4- پس از دریافت کد شامک، صاحبان کانال باید این کد داری لینک را در قسمت پروفایل کانال خود قرار دهند تا کاربران دیگر بتوانند با کلیک بر روی آن کد، به مشخصات صاحب کانال و زمینه فعالیت و همچنین قانونی بودن فعالیت آن کانال دست یابند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟