بیش از ۶ میلیون سیم‌کارت در معرض قطعی
سیم‌کارت‌های بدون هویت یک‌طرفه شدند
در روزهای گدشته، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با ارسال 30 میلیون پیامک به مشترکانی که اطلاعات سیم‌کارت آنها ناقص بود، چند روز فرصت دادند تا اطلاعاتشان را تکمیل کنند. حالا طبق وعده قبلی، ارتباط سیم‌‌کارت‌های مشترکانی که اطلاعات ناقصی دارند، یک‌طرفه شده و برای جلوگیری از قطع کامل، مشترکان باید نسبت به رفع مغایرت پرونده‌هایشان اقدام کنند.

1606683296_1_0.gif

جهانگیر اسدی، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به مهلتی که به مشترکان سیم کارت‌های بدون هویت و دارای نقص اطلاعات داده شد تا برای رفع مشکل ثبت هویتشان اقدام کنند، گفت: «مطابق مصوبه تنظیم مقررات و الزام شورای‌عالی فضای مجازی، این مشترکان تا یک دی‌ماه فرصت داشتند که نسبت به رفع مغایرت پرونده مالکیت سیم کارت‌های خود اقدام کنند. براساس تصمیم مجدد ، باردیگر مهلت مجددی به این مشترکان داده شد و مقرر شد از 9 دی‌ماه قطع یک‌طرفه سیم‌کارت‌ها آغاز شود. با وجود حجم سیم‌کارت‌های دارای نقص اطلاعات، روزانه تعدادی سیم کارت از سوی هر یک از اپراتورهای موبایل به‌صورت یک‌طرفه قطع ارتباط می شود تا مالکان این سیم‌کارت‌ها برای تکمیل پرونده خود اقدام کنند.»

اسدی تاکید کرد: «در فاصله اعلام شده برای تکمیل مشخصات مالکیت این سیم‌کارت‌ها، بسیاری از مشترکان برای رفع مشکل مراجعه کرده‌اند و امید می‌رود با اطلاع‌رسانی‌های بیشتر و قطع یک‌طرفه سیم‌کارت‌ها، سایر مشترکان نیز برای رفع مغایرت هویت‌شان اقدام کنند. در مورد زمان قطع ارتباط کامل این سیم‌کارت‌ها، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و به‌زودی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود. در این مرحله، فعلاً تلاش می‌کنیم مشترکان نسبت به رفع مغایرت پرونده‌هایشان اقدام کنند. اما به هر ترتیب، ضوابط مربوط به تخلیه و مصادره خطوط تلفن همراه مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجرایی خواهد شد.»

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟