دکل‌‌های مخابراتی و آنتن‌های BTS در حد استاندارد است
چرا امواج دکل‌‌های مخابراتی در ایران آسیب‌رسان نیستند؟
یکی از نگرانی‌هایی که همواره در حوزه زندگی شهرنشینی مدرن مطرح بوده، امواج بی‌سیم و تشعشعات ناشی از فعالیت دکل‌ها و آنتن‌‌های مخابراتی است. اگرچه باید پذیرفت که مدرن زندگی کردن هزینه‌های خاص خود را هم دارد؛ اما سازمان رگولاتوری اعلام کرده که امواج و پرتوهای آنتن‌های BTS در ایران در حد مجاز و مطابق با استاندارد‌های جهانی است.

1606683296_1_0.gif

به منظور رفع نگرانی مردم نسبت به امواج ناشی از دکل‌های مخابراتی و آنتن‌ها و کمک به گسترش شبکه‌های اپراتورها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی برگزاری جلسات کمیته حفاظت در برابر اشعه اعلام کرد: «برمبنای اندازه‌گیری‌های انجام شده نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن پرتو‌های آنتن‌های BTS گزارش نشده است.»

مطلب پیشنهادی

چگونه آب نیروگاه برق اصفهان تامین می‌شود؟
با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ روز دنیا

این سازمان همچنین با بررسی تحقیقات و مطالعات انجام شده در کشورهای توسعه یافته نسبت به استفاده از نتایج این تحقیقات در جهت کاهش نگرانی‌های جامعه اقدام کرده است. در جلسات کمیته حفاظت در برابر اشعه که با حضور نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت ارتباط مشترک شهر، اپراتورهای تلفن همراه، برگزار می‌شود بر همکاری سازمان تنظیم مقررات با توجه به وظیفه مدیریت طیف فرکانسی کشور و اعطای پروانه به اپراتورها، با سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی قانونی ایمنی تشعشعی در کشور در زمینه اندازه‌گیری تشعشعات آنتن‌ها توافق شد.

در پایان براساس نتایج این جلسات همچنین اندازه‌گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، تاکنون موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتو گیری گزارش نشده است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟