پایگاه اطلاعات علمی ایران به ایستگاه آزمایش رسید
در راستای اجرای آیین‌نامه ابلاغی وزیر علوم، نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) با حضور محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

1606683296_1_0.gif

آیین‌نامه ابلاغی اخیر از سوی وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری شامل ثبت و اشاعه همه پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در پایگاه ایرانداک بود. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در این مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در راستای پیشگیری و تمهید مقدمات برای مالکیت‌های فکری و معنوی است، گفت: «در حوزه قانون‌گذاری، وزارت علوم آمادگی ارائه لایحه برای حل معضلات حوزه آموزش عالی به هیات دولت را دارد که می‌توانیم سهمی از آن را به مشکلات قانونی موجود در مسیر راه فعالیت‌های پژوهشگاه اختصاص دهیم.»

میترا شمسی، مدیر دفتر تحقیق و توسعه ایرانداک نیز با معرفی پایگاه گنج گفت: «پایگاه حاضر مرجع پژوهش‌گران در ایران است و روزانه چند ده هزار جست‌وجو در این پایگاه انجام می‌گیرد. کار پایگاه اطلاعات علمی ایران نخستین بار در سال ۱۳۷۰ آغاز شد و در گذر زمان با پیشرفت فناوری اطلاعات قابلیت‌های متعددی به این پایگاه افزوده شد. با توجه به تغییر سلایق کاربران و نیازهای جدید و ایجاد مدل داده‌ای یکپارچه برای همه سامانه‌های ایرانداک، به سمت طراحی نسخه جدید رفتیم. در نسخه آزمایشی پایگاه تازه گنج فراداده بیش از ۸۵ هزار پایان‌نامه و رساله ویرایش شده و دسترسی به تمام‌متن بیش از ۱۱ هزار پارسای ویرایش شده (از ابتدا تا پایان سال ۱۳۸۸) را فراهم کردیم.»

نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی (گنج) در نشانی ganj-beta.irandoc.ac.ir دردسترس قرار دارد.
 

ایسوس

نظر شما چیست؟