۵ دلیل قانع‌کننده برای متفاوت بودن الکامپ ۲۰۱۶
چرا باید از الکامپ امسال بازدید کنیم؟
نمایشگاه الکامپ از امروز ۲۵ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران شروع به کار کرده و تا ۲۸ آذرماه ادامه خواهد داشت. امسال، بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه کامپیوتر و فناوری ایران چه تفاوت‌ها و تمایزهایی با دوره‌های قبل دارد و چرا باید به دیدن این نمایشگاه برویم؟

1606683296_1_0.gif

پیشنهاد ما این است: «الکامپ امسال را از دست ندهید!» بعد از چند سال افول، الکامپ دوباره جان گرفته و دارد رشد صعودی و کیفی خود را پیش می‌برد و هر سال بهتر از سال قبل برگزار می‌شود. امسال هم از خبرهای منتشر شده، حضور شرکت‌های متعدد ایرانی و خارجی و حال و هوای شرکت‌های ایرانی و غرفه‌سازی‌ها و تصاویری که در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند؛ به نظر می‌رسد یک الکامپ پرهیجان و شلوغ را پیش‌رو داریم. دلایل ما برای بازدید از بیست و دومین نمایشگاه الکامپ در این روزهای سرد و آلوده‌ی تهران به شرح زیر است:

۱- سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

تجربه ثابت کرده هر زمان نمایشگاه الکامپ را سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار کند، با نمایشگاهی باشکوه و قدرتمند روبرو هستیم که بدنه صنف و شرکت‌های خصوصی بزرگ حوزه کامپیوتر و شبکه نیز حضور دارند. نمایشگاه با نظم و برنامه‌ریزی بهتری برگزار می‌شود و ده‌ها ایده و طرح در حین اجرا مشاهده می‌کنیم که می‌تواند سر ذوق بیاوردمان. الکامپ سال گذشته را سازمان نظام صنفی برگزار کرد و از همان روز اختتامیه، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای الکامپ ۹۵ را آغاز کردند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کل کشور برای الکامپ امسال برنامه‌های متعدد و بسیار متنوع فناورانه‌ای در نظر گرفته است. از ثبت‌نام و رجیستری الکترونیکی بازدیدکنندگان تا افزایش متراژ نمایشگاه و عرضه سرویس‌های اسنپ و تپ‌سی جهت حمل و نقل و غیره. نرم‌افزار ویژه این نمایشگاه را طراحی و منتشر کردند و ده‌ها کار دیگر که در الکامپ‌های گذشته شاهد نبودیم. ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی در الکامپ امسال حضور دارند. 

۲- شرکت‌های نوپا

از الکامپ پارسال؛ پای شرکت‌های نوپا یا اصطلاحا استارتاپ به نمایشگاه الکامپ باز شد و برای خودشان سالن و غرفه اختصاصی داشتند. موضوعی که با استقبال همه مواجه شد و بسیاری از جوانان و محققان را به الکامپ راهی کرد. ایده‌های جذاب و جالب فناورانه در الکامپ موج می‌زد و باعث شد سرمایه‌گذارها هم در الکامپ پرسه بزنند. امسال، ظرفیت حضور شرکت‌های نوپا اضافه شده و به ۲۴۰ شرکت رسیده است. جالب است بدانید نزدیک به ۵۰۰ شرکت متقاضی حضور در الکامپ بودند که به ناچار ۲۴۰ شرکت حضور یافتند. حضور در غرفه استارتاپ‌ها بی‌شک هیجان‌انگیز خواهد بود. 

۳- شرکت‌های خارجی

نمایشگاه الکامپ عنوان «بین‌المللی» را با خود یدک می‌کشد ولی در سال‌های گذشته بیشتر یک نمایشگاه داخلی بوده تا بین‌المللی. اما با رفع تحریم‌ها و اجرای برجام، شاهد حضور شرکت‌های مادر خارجی در بازار ایران هستیم و کارگروه‌ها و تیم‌های تخصصی زیادی به ایران سفر می‌کنند. شاید اوج این رفت و آمدها را در نمایشگاه الکامپ امسال شاهد باشیم. اعلام شده ۵۰ شرکت خارجی به صورت مستقیم در نمایشگاه الکامپ امسال حضور دارند. به علاوه، یک هیئت ۶۰ نفره از مالزی به الکامپ می‌آیند. نماینده‌های نمایشگاه سبیت آلمان حضور دارند و از شرکت‌ها برای حضور در سبیت هانوفر دعوت می‌کنند و خیلی اتفاق‌های ریز و درشت دیگر رخ می‌دهد. از این نظر هم الکامپ امسال آمار جالبی برجا می‌گذارد و ارزش دیدن دارد.  

۴- دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات

دولت هم در این الکامپ حضور قدرتمندی دارد. قرار است ۵۰ سرویس و خدمات روی بستر شبکه ملی اطلاعات رونمایی و معرفی شود. تمام دستگاه‌های دولتی در الکامپ حضور دارند و جدیدترین دستاوردها و خدمات خود را ارایه می‌کنند. یک سالن کامل به دولت الکترونیک اختصاص یافته است. 

۵- پاویون استان‌ها

امسال، برای اولین بار فضایی بزرگ در اختیار استان‌ها قرار گرفته است تا فعالان هر استان بتوانند دستاوردها و محصولات اختصاصی و بومی خود را به نمایش بگذارند و به نوعی استان‌ها با یکدیگر رقابت کنند. اگر علاقه‌مند حضور در بازار آی‌تی شرکت‌های استانی هستید، الکامپ امسال را از دست ندهید!

 

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟