معرفی دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات
در الکامپ امسال، 50 سرویس برتر در بستر شبکه ملی اطلاعات معرفی می‌شوند
رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری خدمات دولت الکترونیک در الکامپ 2016، از معرفی 50 سرویس برتری که بر بستر شبکه ملی اطلاعات به ارائه خدمات مشغول بوده‌اند، خبر داد.

1606683296_1_0.gif

باقری اصل در این خصوص گفت: «دستگاه‌های اجرایی باید شناسنامه خدمات الکترونیک، سطح الکترونیکی و بلوغ هر خدمت را در نمایشگاه الکامپ 2016 عرضه کنند. هم‌اکنون استعلامات میان دستگاهی به صورت رایگان و در بستر شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است؛ به نحوی که بالغ بر ۸ سرویس پایه دولتی از جمله سرویس پست، ثبت احوال، سازمان مدیریت، سرویس‌های پایه وزارت بهداشت و سرویس‌های ناجا به این مرکز متصل شده‌اند و برخی نیز در حال اتصال هستند.»

مطلب پیشنهادی

حضور قدرتمند 600 شرکت داخلی، خارجی و استارت‌آپ در الکامپ 2016
در نشست خبری روز گذشته سازمان نظام صنفی اعلام شد:

باقری اصل در  بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به خبرنگاری در مورد اجرای موفقیت‌آمیز طرح سرشماری نفوس‌ مسکن سال ۹۵ گفت: «با توجه به زیرساخت‌های راه‌اندازی شده برای شبکه ملی اطلاعات و در بستر دولت الکترونیک، حدود ۴۷ درصد مردم توانستند به صورت آنلاین در طرح سرشماری شرکت کنند. دولت الکترونیک می‌تواند سبب افزایش بهره‌وری شود، در دوران گذر به سمت فاز دوم دولت الکترونیک هستیم و بر مبنای مصوبه‌های سال ۹۳، نقشه دولت الکترونیکی در کشور در حال اجرا است و انتظار داریم تا پایان دولت یازدهم، بیشتر اهداف این برنامه راهبردی محقق شود. پیش‌بینی می‌شود مصادف با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، شاهد بروز خدمات دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه باشیم.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟