درخواست پلیس فتا از مسئولان
باید ۳۰ شبکه اجتماعی در ایران فیلتر شود!
رییس پلیس فتای ایران معتقد است تعداد جرایم در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و باید ۳۰ شبکه اجتماعی در ایران فیلتر و از دسترس خارج شوند یا کنترل سرورهای آن‌ها در دست پلیس باشد.

1606683296_1_0.gif

سردار هادیانفر، رییس پلیس فتای کل کشور با اعلام آماری از درصد جرایم در شبکه‌های اجتماعی کشور می‌گوید ۶۶ درصد جرایم در تلگرام، ۲۰ درصد در اینستاگرام و ۲ درصد در واتس‌آپ رخ می‌دهند. وی می‌گوید در کل دنیا ۱۵۲ پیام‌رسان وجود دارد که در ایران به تنهایی ۵۲ پیام‌رسان فعال است. 

همچنین، رییس پلیس فتای کل کشور می‌گوید از کل جرایم فضای مجازی نزدیک به ۶۰ درصد مربوط به برداشت‌های غیرمجاز است. در این موارد، ۸۰ درصد پرونده‌ها به سرانجام رسیده و مشکل پیش آمده حل شده است. آخرین پرونده در تهران بود که اطلاعات بانکی 800 مشتری در یک بانک خصوصی هک شد. این پرونده هنوز در جریان است و فعلا مشخص نیست که آیا کارمندان بانک نیز با این هکرها همکاری کرده‌اند یا خیر؟

رییس پلیس فتا اعتقاد دارد برای جلوگیری از وقوع این جرایم باید ۳۰ شبکه اجتماعی یا نرم‌افزار پیام‌رسان محدود و فیلتر شوند و سرورهای شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، ایستاگرام و واتس‌آپ به داخل ایران و تحت کنترل پلیس منتقل شوند.

طی سالیان گذشته، بارها در شورای عالی فضای مجازی موضوع انتقال سرورهای تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به داخل خاک ایران مطرح شده و درخواست‌هایی از این شرکت‌ها شده که مخالفت کردند و به نظر می‌رسد عملیاتی نباشد. 

 

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟