در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مسابقه هوش مصنوعی با حضور نخبگان علم رباتیک برگزار شد
دانش و فناوری رباتیک و هوش مصنوعی به عنوان یکی از پیشران‌های موثر آینده بشری، همواره مورد توجه جامعه دانشگاهی و محققین علمی کشور بوده است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با هدف ایفای نقش موثر در پیشبرد این مهم، در حال برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام AUTCup 2016 با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و انجمن رباتیک افغانستان (ARA) از 11 لغایت 15 آذرماه است. همچنین مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی صبح روز گذشته با حضور مسئولان دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد.

1606683296_1_0.gif

سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در مراسم افتتاحیه ششمین مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی دراین دانشگاه با بیان اینکه ۸۶ تیم در این جشنواره شرکت کردند که این نشان خوبی است، گفت: «چنین جشنواره‌هایی، دانشجویان را به سمت اهداف دانشگاه‌های نسل سوم نزدیک می‌کند. رشته رباتیک، رشته ای  بین‌رشته‌ای است که کاربرد های زیادی دارد. رشته رباتیک تخصص‌های بسیار متنوعی را می‌طلبد و ابعاد علمی و جنبه کاربردی بالایی دارد؛ بنابراین باید به صورت گروهی انجام شود.»

اما مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این مراسم گفت: «دانشگاه‌ها به دلیل قرار گرفتن در مسیر رشد تکنولوژی، نیاز است که بیشتر کارهای عملیاتی و پژوهشی انجام شود که دانشگاه امیرکبیر در این زمینه پیشتاز است. امیدواریم همه دانشگاه‌ها در مسیر علم و تکنولوژی پیشتاز باشند؛ چراکه برای سربلند شدن در دنیا باید در مسیر علم و تکنولوژی جایگاه مناسبی را داشته باشیم.»

ششمین جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی و اولین دوره مسابقات المپیک ربات‌های انسان‌نما در قالب 8 لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی در بخش‌های المپیک ربات‌های انسان‌نما (دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی)، مین‌یاب، پرنده، کار، مسیریاب پیشرفته (ویژه دانشجویان غیرایرانی)، مسیریاب دانش‌آموزی (دانش‌آموزان ایرانی و غیر ایرانی) از دیروز 13 لغایت ۱۵ آذرماه در دانشگاه امیرکبیر تهران آغاز به‌کار کرد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟