زیبا و سبک
معرفی یک حافظه فلش OTG برای آیفون و آی‌پد
در سال‌های گذشته، حافظه‌های فلش تنها در کامپیوترهای شخصی و قابل حمل استفاده می‌شدند؛‌ اما افزایش روز‌افزون کاربران دستگاه‌های هوشمند و تبلت، زمینه مناسب را برای ورود نام فلش‌مموری‌ها به فهرست تجهیزات جانبی تلفن‌های هوشمند فراهم کرد. عرضه قابلیت OTG به تلفن‌های هوشمند این امکان را داد تا از طریق کابل مخصوص، به تبادل اطلاعات با حافظه‌های فلش بپردازند.

1606683296_1_0.gif

با فراگیر شدن کاربری حافظه‌های OTG، سازندگان این ابزار نیز مدل‌های متنوعی از آن را تولید و عرضه کرده‌اند. مدل AH190 یکی از حافظه‌های جدید با رابط OTG است که اپیسر آن را معرفی کرده است. این محصول طراحی زیبایی دارد و تلفیق رنگ طلایی با بدنه پلاستیکی سفید، جلوه بصری خوبی را پدید آورده است. این حافظه، کاربردی دوگانه دارد و علاوه بر درگاه USB 3.1 نوع A، از یک درگاه لایتنینگ نیز برخوردار است. درگاه لایتنینگ این حافظه فلش به صورت اختصاصی برای اتصال به گوشی‌های آیفون و آی‌پد شرکت اپل طراحی شده است. علاوه بر این، کاربر می‌تواند از طریق درگاه یو‌اس‌بی نیز به کامپیوتر، لپ‌تاپ و انواع پخش‌کننده‌های مجهز به این درگاه متصل شود. درگاه جدید USB3.1 و تعبیه تراشه و کنترلر پرسرعت موجب شده است این حافظه فلش در زمره ذخیره‌سازهای پرسرعت OTG بازارهای داخلی قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی

اپل ساخت روترهای وای‌فای را متوقف کرد
احتمالا AirPort Extreme جمع‌آوری می‌شود

در آزمون‌‌های سرعت، این حافظه فلش 9.3 گرمی توانست تا در نرم‌افزار AS SSD و در آزمون Sequential به سرعت خواندن 90 مگابایت در ثانیه دست یابد. همچنین یک فایل ویدیویی 2.5 گیگابایتی نیز با سرعت میانگین 35 مگابایت در ثانیه روی این حافظه فلش نوشته شد. این میزان سرعت خواندن و نوشتن با اتصال حافظه فلش به درگاه USB3.0 به دست آمد و در صورت بهره‌مندی کامپیوتر از درگاه USB3.1، سرعت خواندن و نوشتن آن افزایش خواهد یافت.
این حافظه فلش دوگانه گواهی‌نامه IMF شرکت اپل را در کارنامه خود دارد و برای پشتیبان‌گیری و انتقال اطلاعات به نرم‌افزار انحصاری iFileBridge این شرکت مجهز است. حافظه فلش AH190 با ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایت و ضمانت مادام‌العمر شرکت «داده‌پرداز رایانه متین» در بازارهای ایران توزیع شده و گزینه مناسبی برای دارندگان آیفون و آی‌پد شرکت اپل است.

ایسوس

نظر شما چیست؟